השוק

דירוג מניות הבנקים: מי הפציץ עם התשואה הגבוהה ביותר?

חודש נובמבר היה חודש טוב למערכת הבנקאית וזאת לסוף החודש אז החלו להתגנב חששות לליבות המשקיעים על ההשפעות שיכולות להיות לווריאנט החדש של הקורונה על המערכת; אבל אל דאגה, מניות המערכת הבנקאית ממשיכות לככב
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
חודש נובמבר היה בסך הכל חודש טוב למערכת הבנקאית, הכלכלה המשיכה להתאושש, הציבור ממשיך לקחת הלוואות ולצרוך את הכסף הזה ושוק ההון המשיך גם הוא בסה"כ להיות במצב טוב. נזכיר כי ברקע הדברים אנחנו מדברים על עולם של תוואי ריביות עולה ואינפלציה עולה וזה טוב לדו"חות של הבנקים שנזכיר כי הם חזרו לחלק דיבידנדים - מה שכולם אוהבים.
 
מה כן יכול להיות Game Changer? עוד וריאנט של הקורונה, אבל כזה מהסוג שמשבש את החיים, כזה שעלול לשלוח אנשים הביתה ואז פשוט: אנשים לא עובדים (או עובדים פחות) מרוויחים פחות ואז או שהם צורכים את החסכונות שלהם (מצב לא טוב) או שהחיים שלהם הופכים להיות קשים יותר, כלומר ללא מקור פרנסה מספיק חזק שיכול לכלכל את ההוצאות שלהם ואז - אנחנו חוזרים לימים של דחיית תשלומים וכן הלאה - וזה לא טוב למערכת הבנקאית.
בסופו של יום כרגע, בין התחזיות האפוקליפטיות לתרחישי האמצע, המערכת הבנקאית עדיין נהנית מאמון של המשקיעים כשאם נוסיף לזה את החזרה לחלוקת דיבידנדים, הרי שאנחנו מוצאים יעד אטרקטיבי, לא רק לכספי המשקיעים המוסדיים המקומיים אלא גם לאלה הזרים שמחפשים מקום "חניה" לשקלים שלהם.
אם כן, הבנק שהניב את התשואה הטובה ביותר בחודש נובמבר היה בנק לאומי עם תשואה של יותר מ-6.5%, מזרחי טפחות היה הבנק השני עם תשואה של 5.5%, דיסקונט עם תשואה חיובית של 3.7%, הפועלים עם תשואה של 3.4% ומניית הבינלאומי עלתה ב-0.8% "בלבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה