השוק

חדשות טובות לכלכלה האמריקאית: נוספו 534 אלף משרות

התחזיות המוקדמות צפו תוספת משרות של 506 אלף מקומות עבודה במגזר הפרטי; אתמול הזהיר יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, מהתפשטות הווריאנט החדש של הקורונה שמגדיל את חוסר הוודאות בשוק העבודה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
חדשות טובות לכלכלה האמריקאית, סקר התעסוקה החודשי מגלה כי בחודש נובמבר נוספו 534 אלף משרות במגזר הפרטי האמריקאי וזאת לעומת התחזיות המוקדמות שצפו תוספת של 506 אלף משרות.
החדשות האלה כמובן טובות אבל הן סיפורי העבר, במחצית השניה של חודש נובמבר התפשט וריאנט חדש ומאיים של הקורונה שהביא לגל אזהרות של ראשי המדינות שקיבלו פרשנות שהממשלות כבר אינן חוששות ממגבלות תנועה ומגבלות התקהלות כמו שחששו בעבר. נוסף על כך, במחצית השניה של נובמבר החלה לחלחל ביתר שאת ההערכה שהאינפלציה כאן כדי להישאר, אם לא יטפלו בה, ולכן אנחנו צריכים להתחיל להפנים שהעלאת ריבית, בתקופת משבר וירולוגי קרובה יותר מתמיד.
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, נשא אתמול דברים בקונגרס והצביע על הסיכונים לשוק העבודה ולצמיחה הכלכלית במצב דברים שכזה וזה הספיק כדי שהמשקיעים ימכרו מכל הבא לידי וישלחו את השווקים לירידות חדות.
היום המצב קצת שונה, באופן עקרוני כולם מבינים שצמצום רכישות האג"ח והעלאת ריבית מינורית (אפילו בשתי פעימות) יכולים להיות מהלכים נכונים כשברור לכולם שירידה בקצב הצמיחה בצירוף לאינפלציה עלולה להמית אסון על הכלכלות ולכן כדאי להתחיל להכיר במציאות ולפעול כאן ועכשיו.
פאואל אמר שימליץ לועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) לצמצם את קצב רכישות האג"ח כבר החודש (דצמבר) מה שהביא להערכות שבשנה הבאה יהיו שתי העלאות ריבית אבל שוב, כולם מבינים שעדיף לטפל בדברים מאשר להותיר אותם ללא טיפול ולהסתכן בתוצאות של התהליך הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה