השוק

זה המהלך הדרמטי של מעצמת הנפט הערבית

איחוד האמירויות הכריז על צעד מפתיע בניסיון ליישר קו מול הכלכלה העולמית. האם השינוי יתרחב למדינות נוספות?
מערכת ice | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
איחוד האמירויות הערביות יעבור החל מתחילת 2022 לשבוע עבודה בן 4.5 ימים במקום חמישה, כך הודיעה המדינה אתמול. שבוע העבודה באיחוד, שעד כה התחיל ביום ראשון ונמשך עד יום חמישי, יתחיל ביום שני ויסתיים ביום שישי ב-12 בצהריים, כדי לאפשר לאזרחים המוסלמים להתאגד לתפילות סוף השבוע.
השר למשאבי אנוש ומנהל, עבדול-רחמאן אל-עוואר, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "השינוי יגביר את השילוב של מגזר הבנקאות באיחוד האמירויות עם הקהילה הבנקאית העולמית ויחסל את החלל שהתקיים בעבר", והדגיש כי "כל חברה, בתלות בתחום פעילותה ומה שמתאים לה ומשרת את עסקיה באופן מיטבי, יכולה לבחור את סוף השבוע שתחיל על עובדיה".
 
המהלך מיועד לצמצם את הפער בין המדינה הערבית לכלכלה המערבית, ולהבטיח "פעולות מסחר וכלכלה חלקות מול מדינות המציינות סוף שבוע בימים שבת-ראשון, ויבסס קשרים והזדנויות עסקים בינלאומיים חזקים יותר". כל הבורסות באיחוד יעברו לשבוע העבודה החדש, כדי ליישר קו עם הבורסות במדינות המערביות, ששבוע העבודה שלהן מבוסס על השבוע הנוצרי שבו יום המנוחה הוא ראשון.
האיחוד אינו המדינה הערבית הראשונה שמאמצת את השבוע המערבי – אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ומרוקו, אימצו אותו כבר לפני שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה