השוק

מיליארד דולר בחמש שנים: אקזיט נוסף לעמיר גרוס

ענקית המכשור הרפואי הסינית ונוס מדטק רוכשת את קרדיו וואלב הישראלית ב-300 מיליון דולר. קרדיו וואלב היא חברת המשך לחברת וואלטק קרדיו, שנמכרה ב-2016 תמורת 700 מיליון דולר
איתמר כהן |  1
עמיר גרוס, מנכ"ל קרדיו וואלב (צילום יורם שרף)
חברת ונוס מדטק הסינית (Venus Medtech), הנסחרת בבורסת הונג קונג בשווי של כ-2 מיליארד דולר, הודיעה היום (רביעי) כי חתמה על הסכם לרכישת חברת קרדיו וואלב (Cardiovalve) הישראלית תמורת 300 מיליון דולר. בנוסף, הרוכשת תשקיע כ-80 מיליון דולר בחברה מאור יהודה, כדי לסייע לה לעמוד באבני הדרך שנקבעו לעסקה.
קרדיו וואלב, המנוהלת על ידי עמיר גרוס, מתמחה בשיפור טכנולוגיות לא פולשניות שמטרתן להחליף מסתמים לבביים, אשר משבשים את זרימת הדם אל הלב. החברה פיתחה טכנולוגיה להחלפת המסתם המיטראלי (מסתם צניפי) והמסתם הטריכספי (מסתם תלת-פסיגי), ללא צורך בביצוע ניתוח לב פתוח ובאמצעות צנתור בלבד.
 
החברה הוקמה ב-2017 כחברת המשך לחברת וואלטק קרדיו, שנרכשה ב-2016 על ידי ענקית המכשור הרפואי אדוארדס בכ-700 מיליון דולר. לקרדיו וואלב - שמייסדיה הם עמיר גרוס, יוסי גרוס, מרקו פפה, גיל הכהן וקרן ההון סיכון פרגרין - מרכזי פעילות בישראל, אירופה וארה"ב, בהם מועסקים כ-40 עובדים. לחברה יותר מ-200 פטנטים רשומים.
מנכ"ל ונוס מדטק, אריק זי, הודיע כי גרוס ימשיך בתפקידו כמנכ"ל החברה וישמש גם ראש מרכז החדשנות בישראל למחלות מבניות בלב. כמו כן, זי מסר כי בכוונת ונוס מדטק להמשיך להשקיע בחברות ישראליות הפועלות בתחומי בריאות הלב.
עמיר גרוס הוסיף כי "רכישת החברה על ידי ענקית המכשור הרפואי הסינית היא בשורה מצוינת לעובדי החברה, וכי הרכישה היא הבעת אמון בחברה, עובדיה ומנהליה, אשר תאפשר להמשיך ולפתח מוצרים פורצי דרך בתחום רפואת הלב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה
    אורי 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום שנירמסות זכויות אדם לא תיהיה ברכה נקודה,
    סגור