השוק

ירידות שערים חדות בניו יורק: ה-S&P500 מאבד 2.5%

ה-S&P500 משלים מהלך ירידות של 10% מתחילת השנה שהופכת להיות אחת מהתחלות השנה הגרועות של השנים האחרונות; תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי עולות ל-1.7%
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
ירידות שערים חדות נרשמות היום בוול סטריט וזאת בהמשך לפתיחה השלילית של השנה. המדדים המרכזיים בניו יורק שהם: דאו ג'ונס, נאסד"ק ואולי המדד החשוב מכל ה-S&P500 מאבדים כ-2.5% כשבמקביל תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים עולות ל-1.7%.
אז מה קורה כאן? למעשה בוול סטריט יש צבר של אירועים שמעיבים על המסחר בתחילת שנת 2022. הנתון הראשון הוא משבר האומיקרון כשלמרות שהממשלות ברחבי העולם המערבי מעוניינות לשכנע את העולם שמדובר במשהו קטן, הרי שהאמון שקלות הראש הזו מתקבלת בציבור היא לא גבוהה והתחושה הכללית היא שכל רגע יכול האומיקרון או וריאנט אחר להחזיר אותנו לימי מגבלות התנועה של 2020 שיפגעו בכלכלה העולמית.
 
הנתון השני: בסין שהיא למעשה מפעל הייצור הגדול בעולם נלחמים באומיקרון בשיטת "אפס אומיקרון" ויש לזה מחיר. בכל פעם שיש התפרצות של וריאנט כזה או אחר (כרגע זה האומיקרון) נסגרים מפעלים, נסגרים רציפי נמלים, אנשים נשלחים הביתה לבידוד/ סגר מניעתי ויש לזה השפעה על הסחר העולמי ועל המחסור באספקה שוטפת של סחורות שגורמות לעליות מחירים ומכאן לאינפלציה.
הנתון השלישי: הרמות הגבוהות אליהן הגיעו השווקים והכוונה היא לשוק הכסף כשמעל הכל אלה חברות הטכנולוגיה שהנפיקו (ויש שם נציגות ישראלית משמעותית) לפי שוויים לא הגיונייים (וכתבנו על זה כאן בלי הפסקה). כך למשל חברות מפסידות שמקבלות שווי של מיליארד דולר מבלי שיש להן יכולת לעבור לרווחיות בפרקי זמן סבירים ובטח להתחיל לחלק דיווידנדים כך שניתן יהיה לתמחר אותן באמצעים סבירים ולא באמצעות שיווק אגרסיבי של חלומות.
הנתון הרביעי: ככל שאנחנו מסתכלים על תנאי הרקע הרי שהיום מתכנת ועידת השוק הפתוח שלאחריה, כלומר ביום רביעי, היא תפרסם את מדיניות הפדרל ריזרב לתקופה הקרובה וכאן מתחילה הגמילה מהכסף הזול באמצעות צמצום מאזן הפד האיימתני שמגיע כבר ל-9 טריליון דולר וכמובן רצף צפוי של העלאות ריבית כדי לצנן את האינפלציה - בעיקר במחירי הנכסים.
בנוסף, צריך לתבל את התבשיל הזה עם דוחות כספיים לא טובים של הבנקים הגדולים בארה"ב וכן של ענקיות כמו נטפליקס שאמורים לסמן את הכיוון של עונת הדו"חות שהחלה לפני כשבועיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה