השוק

הסטארטאפ הישראלי הופך ליוניקורן: מכירת מניות ב-100 מיליון דולר

המכירה התבצעה לבלקסטון לפי שווי חברה של 2 מיליארד דולר; מכירת המניות התבצעה בסבב סקנדרי  והיא הפכה את קלאודינרי ליוניקורן; קצב ההכנסות השנתי של הסטארט אפ מגיע נכון לתום 2021 ל-100 מיליון דולר בשנה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום picjumbo)
הסטארט אפ קלאודינרי השלים גיוס סקאנדרי של יותר מ-100 מיליון דולר לפי שווי חברה של 2 מיליארד דולר. קלאודינרי (Cloudinary), מפתחת פלטפורמה לניהול מדיה, ומי שמכר את המניות היו עבודי החברה והמייסדים שלה, מה שהופך את החברה ליוניקורן חדש בתעשיית ההייטק הישראלית. את סבב הגיוס הובילה קרן Blackstone.      
לפי החברה, גיוס הסקאנדרי הנוכחי התאפשר בעקבות שנה בה חוותה החברה צמיחה משמעותית במספר הלקוחות המשתמשים במוצרי המדיה שהחברה מציעה. בדצמבר האחרון הגיעה החברה לקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר, ורכשה את חברת  Indivio האמריקאית.

קלאודינרי הוקמה בשנת 2012, ע"י איתי לחן, מנכ"ל החברה, נדב סופרמן (COP) וטל לב-עמי (CTO), ומספקת פתרון מבוסס ענן לניהול מדיה דיגיטלית. לחברה יש כיום כ-9,000 לקוחות ברחבי העולם, ביניהם: Atlassian, Bleacher Report, Bombas, Grubhub, Hinge, NBC, Mediavine, Minted, Peloton and Petco.
החברה מעסיקה מעל 400 עובדים, מתוכם כ-200 ממטה החברה בפתח תקווה, והשאר בשלוחותיה באירופה, אסיה וארה"ב. החברה היא חברת בוטסטראפ, אשר לא גייסה הון מקרנות ומשקיעים פרטיים, וצמחה באמצעות הכנסות ומקורות פנימיים מאז הקמתה. מלבד סבב הסקנדרי הנוכחי, ביצעה החברה שלושה סבבים דומים מאז הקמתה, בשנת 2015,  2018 ובשנת 2020.
"בחרנו לצאת לסבב גיוס סקנדרי בפעם הרביעית מאז הקמת החברה. ההשקעה הזו מסמנת אבן דרך חשובה עבור כולנו בקלאודינרי", אמר איתי לחן, מייסד שותף ומנכ"ל Cloudinary. הגיוס התאפשר בעקבות הצמיחה המואצת של קלאודינרי בשנה האחרונה, גם מבחינת כוח האדם בישראל ובעולם, וגם מבחינת היקף הלקוחות שאנחנו מלווים, ונהנים מהשירותים שהחברה מציעה.
לאחרונה הגענו ל-ARR של 100 מיליון דולר, אבן דרך משמעותית בשביל כל חברה, ובייחוד בשביל חברת בוטסטראפ כמו קלאודינרי. כל אלו מעידים על החשיבות והייחודיות של המוצר בתעשייה ובתחום המדיה, שבו קלאודינרי עוסקת, והפך לאחד התחומים המרכזיים והחשובים בשנים האחרונות. אנחנו מודים לקרן בלקסטון על שיתוף הפעולה, ומצפים להמשיך ולפעול ביחד ככל שקלאודינרי תצמח ותתפתח למקומות נוספים".
"קלאודינרי מפעילה את האתרים והאפליקציות שמיליונים גולשים בהם מדי יום." אמר רמזי רמזי, Managing director בקרן Blackstone. "אנו נרגשים לתמוך בשלב הבא של הצמיחה של חברה משמעותית כמו קלאודינרי, והתפקיד החשוב שהיא ממלאת ככל שיותר ויותר עסקים וחברות משתמשים במדיה באתרים והאפליקציות שהם מפעילים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה