השוק

ענקית השבבים שעקפה את פייסבוק שוברת שיאים – וצונחת בבורסה

אנווידיה פרסמה את הדו"ח לסיכום שנת הכספים שלה ורשמה לא מעט שיאים, למרות המשבר העולמי ועסקת הענק שהתפוצצה לה בפנים בחודש האחרון – אך המניה ירדה
יאיר מור | 
nvidia (צילום nvidia)
ענקית השבבים Nvidia דיווחה הלילה לפי שעון ישראל על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של שנת הכספים 2022 (החברה מתחילה שנת כספים מפברואר של השנה הקודמת עד ינואר של השנה המדוברת) ולסיכום השנה כולה, והצליחה לשבור לא מעט שיאים ולנפץ את כל התחזיות.
הכנסות החברה ברבעון האחרון הגיעו ל-7.64 מיליארד דולר – עלייה של 53% לעומת שנה קודם לכן, ניפוץ של תחזית האנליסטים לכ-7.42 מיליארד דולר ושיא חדש לחברה; והרווח למניה עמד על 1.32 דולר לעומת ציפיות ל-1.22 דולר – עלייה של 69% לעומת הנתון של הרבעון המקביל לפני שנה; בסיכום השנה רשמה החברה הכנסות בגובה 26.91 מיליארד דולר – זינוק של 61% לעומת שנת הכספים 2021 ושיא חדש לחברה; ברבעון הנוכחי מצפה החברה להגיע לשיא הכנסות חדש – 8.1 מיליארד דולר, הרבה מעל ציפיות האנליסטים ל-7.29 מיליארד דולר.
 
החברה ציינה כי לא רק בשורה התחתונה הכוללת היא שברה שיאים: חטיבות שבבי הגרפיקה לגיימינג, שבבי השרתים ושבבי העיבוד ליישומים עסקיים כולן שברו שיאים, כאשר הכנסותיהן הגיעו ל-3.42 מיליארד דולר (עלייה של 37%), 3.26 מיליארד דולר (עלייה של 71%) ו-643 מיליון דולר (עלייה של 109%), בהתאמה. החטיבה היחידה שירדה היא זו המתמקדת בתחום הרכב (125 מיליון דולר הכנסות, ירידה של 14%) – לדברי החברה הסיבה נעוצה בהאטת הייצור בשל קשיי האספקה בתחום הרכב, והיא אינה אחראית לירידה הזו.
החברה הוסיפה כי כדי לפתור את הבעיות שנוצרו בשוק המרכזי שלה בשל ההתנפלות של כורי קריפטו על כרטיסי גרפיקה חזקים המסוגלים לכרות במהירות גבוהה לעומת סוגי שבבים אחרים, כמעט כל המאיצים שהיא מוכרת היום מגיעים עם תוכנה למניעת כרייה, ומי שרוצה לכרות מוזמן לרכוש יחידות ייעודיות המותאמות לכך. מכירות היחידות הללו של החברה הגיעו בשנה החולפת ל-550 מיליון דולר, אך רק 24 מיליון דולר מתוך זה ברבעון האחרון.
משבר שרשרת האספקה משפיע על החברה באופן בולט למדי – כ-9 מיליארד דולר של הזמנות שקיבלה טרם מומשו, לעומת 2.54 מיליארד דולר בלבד לפני שנה. מנכ"ל אנווידיה, גֶ'נְסֶנְג הוּאַנְג, הבטיח כי החברה מתחילה לפתור את קשיי האספקה, וכי "אנו צופים שהאספקה תשתפר בכל רבעון מעתה ואילך", ומהמחצית השנייה של השנה היא תשתפר "משמעותית".
הואנג נשאל לגבי רכישת הענק של חברת טכנולוגיית השבבים הבריטית ARM, שבוטלה לאחרונה לאחר שנעשה ברור שאף מדינה לא מתכוונת לאשר אותה (היא היתה תחת חקירה בביטניה, ארה"ב, אירופה וסין). "עשינו כל מה שיכולנו", הוא אמר וציין כי למרות ביטול הרכישה, החברה עדיין תצטרך למחוק 1.36 מיליארד דולר שישולמו ל-Softbank, תאגיד ההשקעות היפני המחזיק בבעלות על ARM כיום, בכל מקרה.
למרות הדו"ח המצוין, מניית החברה צנחה לאחר חשיפת הדו"ח בקרוב ל-3%. עם זאת, שווי השוק שלה, כ-660 מיליארד דולר, עדיין גבוה ב-10% מזה של פייסבוק, שעומד על בקושי 600 מיליארד דולר לאחר הצניחה שחוותה בשבועות האחרונים מאז הדו"ח הקטסטרופלי שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה