השוק

פייסבוק ניפצה את התחזיות, אבל המניה קרסה ב-20%

הדו"ח האחרון של החברה ל-2021, והראשון שלה בשם החדש, אמנם הציג שיא בהכנסות – אבל כלל נתון מדאיג שהכניס את המשקיעים בחברה לפאניקה מוחלטת והצניח את השווי שלה
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
מטא (לשעבר פייסבוק) הציגה הלילה את הדו"ח שלה לרבעון האחרון של 2021 ולשנה כולה, הדו"ח הראשון שלה מאז שינוי השם כדי להביע את חשיבות העולם הווירטואלי, Metaverse, לעתידה של החברה.
עם זאת, כרגע העולם הווירטואלי הוא הכבשה השחורה של מטא: ברבעון האחרון של 2021 רשמה חטיבת Reality Labs, האחראית על פיתוח העולם הווירטואלי והמשקפיים שיאפשרו גישה אליו, את ההפסד הגדול ביותר שלה מאז הקמתה – 3.3 מיליארד דולר. בסיכום השנה כולה הפסידה החטיבה 10.2 מיליארד דולר.
 
עם זאת, שאר החטיבות של מטא רשמו לכאורה רבעון מעולה: הכנסות החברה בשלושת החודשים האחרונים של השנה הגיעו ל-33.7 מיליארד דולר – עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל ב-2020 ועקיפה של תחזיות האנליסטים ל-33.4 מיליארד דולר; הרווח הנקי עמד על 10.3 מיליארד דולר – ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל, אך עדיין מעל תחזיות האנליסטים לרבעון המדובר.
עם זאת, בכמה מהנתונים החשובים ביותר פספסה מטא את התחזיות – וגרוע מכך, הציגה מגמה שלילית מדאיגה לראשונה בתולדותיה: הרווח למניה עמד על 3.67 דולר לעומת צפי ל-3.84 דולר – ירידה של 5% לעומת סוף 2020; גרועים אף יותר היו מספרי המשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם, שירדו לראשונה בתולדותיה, בכחצי מיליון: 1.93 מיליארד משתמשים פעילים ביום ו-2.91 מיליארד פעילים בחודש, לעומת צפי ל-1.95 ו-2.95 מיליארד, בהתאמה. החברה אף נאלצה להנמיך את הציפיות שלה לרבעון הנוכחי לרווח של 27-29 מיליארד דולר, לעומת ציפיות אנליסטים ליותר מ-30 מיליארד – זאת בשל השינויים בהגדרות הפרטיות במכשירי אפל שפוגעות ביכולתה של מטא לכוון פרסומות למשתמשים מסוימים, ירידה בתקציבי הפרסום בעקבות המשבר העולמי והעובדה שאנשים מבלים פחות ופחות זמן בפיד שבו מציגה פייסבוק את רוב הפרסומות ועוברים ל-Reels, שבהם אין הרבה פרסומות ולכן הם מכניסים לה פחות כסף.
החלק האחרון גרם לפאניקה של ממש בקרב המשקיעים, ובשעות שמאז הצגת הדו"ח קרסה מניית פייסבוק ב-21%, משער סגירה של 323 דולר אתמול ל-255 דולר נכון ל-13:30 לפי שעון ישראל. משמעות הדבר ששווי החברה צנח מכמעט 900 מיליארד דולר לכ-710 מיליארד בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה