השוק

אלטשולר שחם מותקפת: המתחרים מצליחים לגנוב לקוחות?

חודש ינואר היה חודש עם תשואות שליליות אבל עדיין מרבית שחקני ניהול הכסף בקופות הגמל ספגו כסף; אלטשולר שחם ממשיך לסבול ממתקפות של המתחרים וספג פדיונות של 3.4 מיליארד שקל
ניצן כהן |  1
יאיר לוינשטיין וגלעד אלטשולר (צילום יחצ, סם יצחקוב)
חודש ינואר היה חודש קשוח בשווקים הפיננסיים. התנודתיות שהושפעה מהמתיחות בין רוסיה לאוקראינה, האינפלציה שמשתוללת בארה"ב והתחלת גל העלאות ריבית גבו מחיר משוק המניות שהניב תשואות שליליות.
לפני שניכנס לעובי הקורה נסביר שהמצב המקרו כלכלי כשבמרכזו שוק העבודה נמצא במצב מצוין. כלומר אנשים עובדים ומפרישים מידי חודש לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות ולכן למרות התשואות השליליות מנהלי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות ממשיכים לספוג כספים מידי חודש.
 
עולם הגמל וקרנות ההשתלמות נמצא בתחרות עזה וחסרת רחמים ואם אנחנו רואים כבר תקופה את כלל ביטוח שחוזרת למרכז הבמה עם תשואות טובות וניהול כסף איכותי הרי שגם מיטב דש ובית ההשקעות אנליסט מצליחים להציג תשואות יפות וניהול כסף איכותי והם מקבלים את אמון הלקוחות.
כאן נכנס בית ההשקעות אלטשולר שחם שהשיג בשנה האחרונה תשואות פחות טובות וכאן נכנסת התחרות העזה וחסרת הרחמים בשוק ההון לפעולה. המתחרים של אלטשולר שחם שהוא אחד השחקנים הגדולים והאיכותיים בשוק ההון המקומי, סופק מתקפה משולחת רסן של המתחרים שמעבירים לקוחות שחושבים טווח קצר והמתקפה הזו נושאת פירות כשבחודש ינואר בלבד איבד אלטשולר 3.4 מיליארד שקל מנכסי הלקוחות (שעברו למתחרים).
נסביר כי אלטשולר שחם אינו בית השקעות פופוליסטי. בשנים האחרונות הוא סירב לקחת חלק בגל ההנפקות שאמנם נראה נוצץ בהתחלה אבל לאורך זמן מדובר בהשקעות מסוכנות מאוד שמתומחרות במחירים "בועה". תפיסת העולם של אלטשולר היא שהם שחקנים לטווח ארוך וכל השקעה שלהם נמדדת במונחי טווח בינוני וארוך וזה אומר לפעמים לוותר על חגיגת הסיכונים (והסיכויים) בטווח הקצר.
אבל בינתיים המתקפה על אלטשולר שחם נמשכת במלוא עוזה ובית ההשקעות מאבד כסף (ודמי ניהול) לטווח הקצר, בטווח הארוך המשחק הוא כאמור שונה לחלוטין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתה יודע מה זה יקי?
    שאול 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יקי זה אלטשולר.
    סגור