השוק

מנכ"ל סילבר קסטל: "ברוסיה חוששים מהסנקציות ורצים לביטקוין"

אלי מיזרוח אומר בראיון ל-ice שהעלייה החדה במחזורי המסחר בביטקוין נובעת מרכישה מאסיבית הן של רוסיה והן של אוקראינה, כולם נערכים למצב בו הבנקים לא יוכלו לספק את הסחורה
ניצן כהן | 
אלי מיזרוח (צילום אלי כהן)
יכול להיות שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה מקרב את העולם למצב בו מטבעות דיגיטליים הופכים לנכס/ מטבע בר קיימא? אם שואלים את אלי מיזרוח, מנכ"ל בית ההשקעות סילבר קסטל שמתמחה בהשקעות במטבעות דיגיטליים, זה בדיוק המצב היום.
"זה קטע מדהים. יש דבר משותף לכולם בתקופה הזו והיא הבהלה למטבעות הווירטואלים. האוקראינים עצמם, בכל ימי הלחימה ראינו עלייה משמעותית בהיקפי המסחר כשהאזרחים האוקראינים קונים USDT שהם מטבעות דיגיטליים צמודי דולר. הם מושכים את מה שהם מצליחים למשוך מחשבונות הבנק, מעבירים לארנק דיגיטלי שהוא כמו דיסק און קי וכל עוד יש לו גישה לאינטרנט הוא יוכל למשוך את הכסף. זה הרבה יותר נייד וגמיש וככה בכל נקודה בעולם שיש בה אינטרנט, הם יוכלו למשוך את הכסף שלהם".
 
הממשלה האוקראינית תומכת במצב הזה?
"ממשלת אוקראינה צמאה לסיוע, אז בעולם המטבעות הדיגיטליים הם פתחו כל מיני ארנקים כדי שאנשים יוכלו לתרום להם בכל מיני מטבעות כך שיוכלו לקבל כל סוג של קריפטו ואלה עשרות מיליוני דולרים. אבל צריך להבין שגם בממשלת אוקראינה כנראה חוששים שלא תמיד תהיה להם גישה לחשבונות בנק אז הם מפתחים יכולות ורזרבות בקריפטו".
איך התהליך הזה פועל ברוסיה?
"האזרחים הרוסים בבהלה למטבעות דיגיטליים ובעיקר ביטקוין. הסיבה הראשונה היא החשש מניתוק של המערכת הרוסית מהעולם והם חוששים שלא יוכלו, במסגרת בנקאית רגילה לעשות שימוש בכסף ולכן הביטקוין הוא מקום טבעי עבורם. בנוסף הם קונים ביטקוין (ברוסיה ההעדפה היא לביטקוין על פני מטבעות וירטואלים אחרים, נ"כ) כי הרובל צונח והם חוששים לערך של העושר שלהם והביטקוין יוצר להם גידור מעולה לצניחת הרובל".
זה מוביל לשאלה איך הממשלה ברוסיה רואה את הדברים האלה, הרי הם מאבדים שליטה על המטבע שלהם?
"ממשלת רוסיה קונה כבר הרבה שנים רזרבות של ביטקוין ומטבעות. כדאי להבין את המספרים: 12% מכל כמויות הביטקוין בעולם נמצא ברוסיה. וזה המון. חלק מזה אצל האזרחים וחלק אצל ממשלת רוסיה. ממשלת רוסיה כנראה בונה לעצמה חלק מהיכולת לעקוף את הסנקציות באמצעות מטבעות דיגיטליים. קשה מאוד לעצור מסחר במטבעות האלה.
"אנחנו מעריכים שהרזרבות של רוסיה היו מתוך מחשבה שמתי שהוא יוטלו עליהם סנקציות והם יצטרכו להתמודד עם זה. בנוסף יש שיח שלא ניתן לבסס אותו או להכחיש אותו והוא על ניסיון להקים טבע דיגיטלי לצד מערכת מסחר פיננסי בין סין, רוסיה והודו. 
"כדאי לשים לב לתהליך מעניין שקרה בימים האחרונים והוא פער מאוד גדול, של עשרות אחוזים, שנפתח בין מחיר הביטקוין בעולם לבין המחיר ברוסיה כשיש פרמיה למסחר ברוסיה כי אנשים מחפשים את המוצא לכסף שלהם". 
אלי מיזרוח הוא מנכ"ל בית ההשקעות סילבר קסטל שנוסד בשנת 2018 על ידי בכירי הבנקאות ושוק ההון הישראלי: אלי מיזרוח (מנכ״ל, לשעבר מנכ"ל רשת גולף), צבי זיו (יו״ר, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים), גבי רביד, חן מוניץ, רמי ביניש ודני זילביגר שעד לפני מספר שנים היו דמויות דומיננטיות מאוד בשוק ההון המקומי. סילבר קסטל נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 63 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה