השוק

עסקת ענק בת"א: בכמה נמכר בית רומנו ההיסטורי?

וויבוקס רוכשת מגרשים במרכז תל אביב: הראשונה היא של בית רומנו שנרכשת מנכסים ובניין; הרכישה השנייה היא של 4.3 דונם בתל אביב ב-140 מיליון שקל; מכירת בית רומנו תניב לנכסים ובניין רווח הון של כ-157 מיליון שקל
ניצן כהן | 
נדל"ן בארץ (צילום vecteezy)
וויבוקס הודיעה היום על רכישת פרויקטים בתל אביב בלא פחות מחצי מיליארד שקל. מדובר בשתי רכישות שונות כשהגדולה שבהן היא הרכישה של בית רומנו שנמצא בבעלות נכסים ובניין בתמורה לכ-371 מיליון שקל ואילו הרכישה השנייה היא של שטח המשתרע על פני 4.3 דונם בתל באביב בתמורה ל140 מיליון שקל.
בעוד הרכישה של בית רומנו הושלמה, הרי שהרכישה השנייה נמצאת עדיין תחת בדיקת נאותות שאם תושלם בהצלחה הרי שהעלות שלה תסתכם ב-140 מיליון שקל.
 
חלקה של נכסים ובניין בבית רומנו יניב לה הכנסה של 268 מיליון שקל ואילו רווח ההון שירשם בגין העסקה הזו יסתכם ב-157 מיליון שקל.
בית רומנו המיתולוגי בתל אביב הוא מבנה בן 4 קומות ברחוב דרך יפו ששטחו הוא כ-12,000 מ"ר. המבנה הוקם ב-1947 ואכלס בתחילה חנויות אופנה בעיקר ומשרדי ממשלה. בשנים האחרונות הוא הפך למרכז בילוי וכלל את בר "התדר" של השף אייל שני, מסעדת רומנו, מועדון הרפי ועוד מספר מיזמים תרבותיים.
וויבוקס היא חברת נדל"ן שטסה עד כה מתחת לרדאר של המשקיעים בשוק ההון. החברה עוסקת למעשה בבנייה בעיקר בתל אביב עבור קהילת העולים החדשים מצרפת אבל לא רק. החברה פעילה בישראל כבר 8 שנים כשבין בעלי מניות המיעוט בחברה נמצאים גם הפניקס ואקסלנס.
על פי הערכות החברה בשנת 2023 יבשילו מספר פרויקטים שלהם במונחי שיווק ובניה מה שעשוי לשפר משמעותית את הדוחות הכספיים שלהם. החברה בונה מספר פרויקטים באזור נווה צדק ומרכז תל אביב ששם מגיעים המחירים גם לרמה של 40 אלף שקל למ"ר וזה אמור לייצר לחברה הכנסות משמעותית במעלה הדרך.
יוסי תורג'מן, מנכ"ל קבוצת YBOX נדל"ן מסר כי "רכישת מתחם 'בית רומנו' תואמת לאסטרטגיה של החברה ליצירת פרוייקטי בנייה מתוכננים נכון ומותאמים לצרכים של הלקוחות, תוך שמירה על אופי האזור. אנו מתכוונים ליצור מתחם עצום של מגורים, תעסוקה, בילוי ופנאי שיענה על כל הצרכים האלה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה