השוק

החלה הגמילה הגדולה: הפדרל ריזרב מעלה את הריבית ב-0.25%

הפד הודיע על העלאת הריבית בארה"ב לרמה של 0.25% עד 0.5%; העלאת הריבית היא הראשונה מזה מספר שנים והיא התחלה של הגמירה מכסף זול ותחילתה של המלחמה באינפלציה שמרימה ראש
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
הפדרל ריזרב הודיע על העלאת ריבית ראשונה מזה שנים. הריבית בארה"ב תנוע כעת בטווח של 0.25% עד 0.5% והיא למעשה ההתחלה של המלחמה באינפלציה שמרימה ראש ותחילת סופו של עידן הכסף הזול.
העלאת הריבית הייתה צפויה אם כי אחד מחברי ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) ביקש להעלות את הריבית ב-0.5% אולם בשל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והחשש מפני ההשפעות מרחיקות הלכת שהיא יכולה להביא איתה, הרי שחברי הועידה העדיפו להיות שמרנים יותר.
 
בתגובה להעלאת הריבית תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים עולות ל-2.19%. תחזיות הריבית כעת צופות ריבית של 2.8% עד לסוף השנה הבאה. מה שאומר שהפד דוחה במספר חודשים את המלחמה חסרת המעצורים באינפלציה ומנסה כעת לצנן מעט את הכלכלה ולהביא לכך שציפיות הריבית יעלו בהדרגה כך שיוכל במעלה הדרך להעלות את קצב העלאת הריבית.
נכון להיום האינפלציה השנתית בארה"ב, נכון לחודש פברואר זינקה לרמה מבהילה של 7.9% מה שחייב את הפד להגיב למרות המשבר בין רוסיה למערב, משבר שכרגע לפחות גורם ללחצים אינפלציונים מוגברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה