השוק

הפדרל ריזרב יתחיל לצמצם את רכישות האג"ח החודש

בהתאם לתחזיות הפד מתחיל בהדרגתיות לגמול את השוק מכסף זול; צמצום רכישות האג"ח יחל במהלך החודש והוא יהיה בהיקף של 15 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Sharon Farmer / Brookings Institution, flickr)
בהתאם לתחזיו המוקדמות הפדרל ריזרב הודיע על צמצום רכישת האג"ח בהיקף של 15 מיליארד דולר מידי חודש. בסך הכל רוכש היום הפד 120 מיליארד דולר מידי חודש כך שהרכישות יצטמצמו ל-105 מיליארד דולר מידי חודש. מעבר לצמצום הרכישות הפד מותיר את הריבית ללא שינוי ומאפשר לשווקים להתחיל להתרגל לרעיון של תוואי ריביות עולה.
אין צורך להכביר מילים על התוכנית של הפדרל ריזרב שהיא די מגולמת בשווקים אולם כדאי לשים לב לכך שהפד מעוניין שהשווקים יתחילו להיגמל מכסף זול בתהליך שיהיה הדרגתי ואחראי כדי שלא לגרום למפולת בשווקים או להאטה כלכלית שאף אחד לא רוצה ולא צריך.
המשקיעים מגיבים בסך הכל טוב להודעת הפד וה-S&P500 נסחר ביציבות בעוד הדאו יורד מעט והנאסד"ק עולה. תשואות האג"ח הממשלתי עולות ל-1.588%, עליית תשואות סבירה לאור העובדה שבתחילת היום נסחרו האג"חים האלה בתשואות של 1.56%.
באופן אחראי מאוד, הודיעו חברית ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) כי מדיניות רכישת תיבחן מידי חודש ותייושם בהתאם להערכת המקרו כלכלית של הבנק המרכזי. אם ניתן ללמוד משהו מהאמירה הזו הרי שאם תהיה האטה כלכלית ומצוקה לממשל ולפירמות הרי שהבנק המרכזי יחזור לרכוש באופן מלא (120 מיליארד דולר) אג"ח מידי חודש אבל אם לא, יכול להיווצר מצב שהפד יצמצם את רכישות האג"ח שלו ביותר מ-15 מיליארד דולר וזה חשוב.
נתון נוסף שכדאי לקחת בחשבון והוא העובדה כי הפד מותיר את הבמה לממשל שיוכל כעת לצאת עם התוכנית הגרנדיוזית שלו לשיפור התשתיות בארה"ב מבלי שהפד יפריע כשמחד הוא יספק מימון בדרך של רכישות אגרות חוב ממשלתיו, אבל אם תימשך העלייה באינפלציה, הוא יצמצם את הרכישות כדי למתן את ההשפעה האינפלציונית שתהיה להוצאה הממשלתית שעומדת לעלות באופן דרמטי בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה