השוק

אברמוביץ' ידע הכל? המהלך שעשה המיליארדר ביום הפלישה

על פי דיווח שמתפרסם בוול סטריט ג'ורנל, המיליארד הרוסי-ישראלי, שממשיך בניסיונותיו לחמוק מהסנקציות הכבדות המוטלות על אוליגרכים רוסים בבריטניה, העביר ביום פלישת רוסיה לאוקראינה את השליטה בחברת ההשקעות הון סיכון נורמה אינווסטמנטס שבבעלותו "יד ימינו הפחות מוכר"
מערכת ice |  1
רומן אברמוביץ (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
האם רומן אברמוביץ' ידע על כוונתה של רוסיה לאוקראינה עוד לפני שקרתה? על פי דיווח שמתפרסם היום (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל", המיליארדר הרוסי-ישראלי העביר את השליטה בחברת ההשקעות הון סיכון שלו, נורמה אינווסטמנטס, לידיו של שותפו העסקי דוד דוידוביץ', כל זאת שעות ספורות לפני הפלישה של רוסיה לאוקראינה לפני כשלושה שבועות.
על פי וול סטריט ג'ורנל, מסמכים שהוגשו לרגולטורים בבריטניה מראים כי השליטה האבסולוטית בנורמה אינווסטמנטס עברה לדוידוביץ' עוד ב-24 בפברואר, היום שבו פלש צבא רוסיה לאוקראינה. החברה, יש לציין, רשומה באיי הבתולה הבריטיים, כאשר הדבר מעיד על כך שאברמוביץ' אולי ידע שעות ספורות קודם לכן על כוונתו של חברו פוטין לבצע פלישה לאוקראינה. 
על פי המגזין "פורבס", הונו של דוידוביץ', שהמגזין הכלכלי העניק לו את הכינוי "יד ימינו הפחות מוכר של רומן אברמוביץ'", מוערך בכ-1.6 מיליארד דולר. כמו לא מעט אוליגרכים אחרים, העובדה אברמוביץ' נחשב למקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הטילה גם עליו סנקציות רחבות בבריטניה בפרט וברחבי אירופה בכלל. אותן סנקציות הובילו אותו להעמיד למכירה את קבוצת הכדורגל שבבעלותו, צ'לסי.
בנוסף, כזכור, אברמוביץ' ממשיך "להרחיק" את נכסיו מבריטניה, כאשר בשבוע שעבר העבר יאכטה שבבעלותו מברצלונה כשהיא מפליגה בימים אלה בים התיכון ועוגנת בכל פעם במקום אחר. גם המטוס שבבעלותו של המיליארדר הרוסי-ישראלי נחת כזכור בשבוע שעבר באופן מפתיע בישראל על מנת להימנע מהסנקציות. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להפסיק ללטף את האוליגרכים ... הם שותפים של פוטין ! (ל"ת)
    אזרח נאיבי 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור