עסקי ספורט

רומן אברמוביץ' חוטף מכה קשה: הסנקציות בבריטניה יפגעו בצ'לסי?

האוליגרך הרוסי-ישראלי נכנס לרשימת הסנקציות בבריטניה, ונכסיו יוקפאו ותיאסר עליו הכניסה לממלכה. בבריטניה הבהירו שהדבר לא יפגע, בינתיים, במועדון הכדורגל צ'לסי שבבעלותו שקיבל רישיון מיוחד. בינתיים אברמוביץ' לא מתרגש ומבלה בתל אביב
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ (צילום HUSTLE HUB, יוטיוב)
בריטניה במהלך דרמטי נגד האוליגרך הרוסי, רומן אברמוביץ', כחלק מהסנקציות אותן הטילה על שבעה אנשי עסקים ופוליטיקאיים רוסיים מאז המלחמה באוקראינה וזאת במטרה לבודד את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ולהשאירו לבד במערכה.
על פי הצהרת ממשלת בריטניה לפני שעה קלה, שבעה אנשים התווספו לרשימת הסנקציות, ביניהם איגור סצ'ין -עוזרו של פוטין ואחד מבעלי ההשפעה החזקים ברוסיה, המיליארדר הרוסי אולג דריפסקה, וגם האוליגרך רומן אברמוביץ'.
 
השאלה המסקרנת בבריטניה הייתה סביב קבוצת הכדורגל שבבעלותו צ'לסי והאם תינזק מהסנקציות. רק לפני שבוע וחצי הודיע איש העסקים כי הוא מתכוון למכור את המועדון, אך בעקבות הסנקציות החדשות יובילו להקפאת נכסיו וייאסר עליו כל קיום עסקה בבריטניה. בנוסף גם הכניסה למדינה תיאסר עליו: "בריטניה לא תהיה מקלט עבור תומכי התקיפה האכזרית של פוטין באוקראינה", הודיע ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.
 
בינתיים, מועדון הכדורגל צ'לסי קיבל רישיון מיוחד להמשך קיום המשחקים, כמו גם לתשלום משכורות עבור השחקנים. על פי שרת התרבות בממלכה, נדין דוריס, הקבוצה לא תיפגע מהסנקציות "עבדנו קשה כדי להבטיח זאת - מועדוני הכדורגל הם נכסים תרבותיים שעל הממשלה להגן עליהם", מסרה והבהירה כי אמנם המועדון ימשיך להתחרות ולפעול, אך אברמוביץ' לא יוכל להרוויח מהבעלות על הקבוצה.
איש העסקים בינתיים לא נראה מוטרד מהמלך, ועל פי דיווח באתר Ynet, רק אתמול בילה בחדר פרטי באחת ממסעדות היוקרה במרכז העיר תל אביב. האוליגרך מחזיק הן באזרחות רוסית, הן בישראלית וגם פורטוגלית. בעקבות אזרחותו הישראלית, המדינה לא יכולה למנוע את כניסתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה