מדדים ומחקרים

המיליארדרים נחשפים: אלו האנשים הכי עשירים ברוסיה ואוקראינה

על רקע המלחמה באירופה בין רוסיה לאוקראינה, אתר ice בדק מי האנשים הכי עשירים בלב הלחימה, במה הם עוסקים וכמה הם שווים? | דירוג עשירי רוסי ואוקראינה
מערכת ice | 
האנשים הכי עשירים ברוסיה ואוקראינה (צילום pixabay ,ויקיפדיה/ Kremlin.ru, Football.ua, Council.gov.ru,)
שלושה עשר ימים חלפו מאז שוולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, החליט לפלוש לאוקראינה ולהילחם נגד המדינה השכנה לאחר הרצון שלה להצטרף למדינות נאט"ו והחשש של פוטין כי הגבול יתקרב. לבינתיים, אוקראינה מוכה ומקבלת סיוע כלכלי מהמערב כיוון שמדובר באחת המדינות היותר עניות ורוסיה סופגת סנקציות כלכליות חריפות גם על המדינה וגם על האנשים העשירים במדינה במטרה להפעיל לחץ. אז מי הם אותם מיליארדרים? ומי המיליארדרים בצד האוקראיני? אלו האנשים הכי עשירים במדינות הנלחמות. 
על פי הנתונים שנאספו מהמגזין הבינלאומי "פורבס", ניתן לראות את המגמה והפערים בין המדינות. כך למשל, מי שנועל את החמישייה הראשונה בצד הרוסי, שווה הרבה יותר מהאדם העשיר באוקראינה. 
האיש העשיר ברוסיה הוא ולדימיר ליסין, דוקטור בהנדסת מתכות והאוליגרך העשיר בעולם נכון להיום המשמש משנת 2009 כיו"ר התאחדות הקליעה האירופית. ליסין מוערך בסכום של 22.5 מיליארד דולר והוא במקום ה-67 בעולם.
 
מיד אחריו בדירוג, במקום ה-68 בעולם עם הון של 21.9 מיליארד דולר ניצב ולדימיר פוטנין, אחד מגדולי האולגרכים ברוסיה מאז התפרקות ברית המועצות, המחזיק בשותפות את חברת ההשקעות הענקית אינטרוס שתחתיה חברת הפלטינה והפלדיום הכדולה בעולם, נוילסק-ניקל. בשליטת החברה קבוצת הכדורגל צסק"א מוסקבה ורוסבנק, אחד הבנקים הגדולים ברוסיה כך שפוטנין ספג את אחת המכות הקשות במלחמה.
במקום השלישי ברוסיה, איש העסקים אלכסס מורדשוב, יו"ר סברסטל, קונגלומרט רוסי המחזיק בחברות מתכת, אנרגיה וכרייה, מורדשוב הוא בעל המניות העיקרי בקונגלומרט. בתפקידיו השונים היה שותף בבנק רוסיה וקנה את רוב המניות בקבוצת התיירות הגרמנית-בריטית TUI. מורדשוב נמצא במקום ה-70 בעולם עם הון המוערך ב-21.7 מיליארד דולר. במקום הרביעי, לאוניד מיכלסון, איש העסקים היהודי עם הון הוערך ב-19.2 מיליארד דולר והוא נמצא במקום ה-83 בעולם, יו"ר ומנכ"ל חברת הגז נובאטק המחזיק בכ-58% מחברת הפטרוכימיה והגז סיבור. 
נועל את החמישייה, איש העסקים האזרי, ואגיט אלקפרוב העומד בראש חברת הנפט הכי גדולה ברוסיה, לוקאויל, החברה הרוסית הראשונה שרכשה חברה אמריקאית. בהמשך, אלקפרוב נכנס לעסקי הבנקאות והתקשורת. כיום, הוא מוערך בסכום של 17.9 מיליארד דולר והוא במקום ה-91 בעולם. 
בצד האוקראיני, המצב הרבה פחות נוצץ. האוקראיני העשיר בעולם הוא רינאט אחמטוב עם הון המוערך ב-5.7 מיליארד דולר והוא במקום ה-458 בדירוג העולמי, לשם השוואה, בישראל יש לפחות ארבעה אנשים יותר עשירים ממנו, לא כולל מיליארדרים ישראלים שלא נחשבים כישראלים לפי פורבס כמו מרים אדלסון, פטריק דרהי ורומן אברמוביץ'. 
אחמטוב הוא הבעלים של קבוצת הכדורגל שחטאר דונייצק בה משחק, השחקן הישראלי מנור סולומון. כמו כן, אחמוב משמש כמייסד ונשיא SCM אחזקות וגם חבר הפרלמנט האוקראיני החל מ-2007. 
במקום השני באוקראינה, ויקטור פינצ'וק, העומד בראש קבוצת אינטרפייפ הפועל בתחומי התעשייה והבנקאות וקבוצת המדיה  StarLightMedia. פינצ'וק מוערך ב-2.2 מיליארד דולר והוא נמצא במקום ה-1,382 בעולם.
במקום השלישי, המיליארדר איגור קולומויסקי, אוליגרך אוקראיני-ישראל-קפריסאי, מחזיר במניות נאפטוגז, בערוץ טלוויזיה "1+1" שנחשב מהפופולריים באוקראינה, קבוצת הכדורגל דניפרו. קולומויבסקי מחזיק באחזקות נוספות בתחומי הבנקאות, האנרגיה, המחצבים, התקשורת והבידור. נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי היה שותפו העסקי לפני שהושבע. קולומויסקי מוערך ב-1.8 מיליארד דולר והוא במקום ה-1,622 בעולם.
במקום הרביעי, גנאדי בוגולובוב, איש עסקים יהודי, יו"ר תאגיד פריבאט ונשיא הקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק, מייסד מרכז מנור המרכז היהודי הגדול בעולם. הונו של בוגולובוב מוערך ב-1.7 מיליארד דולר והוא במקום ה-1,701. נועל את החמישייה, פטרו פורושנקו, נשיא אוקראינה הקודם שזכה בכינוי "מלך השוקולד", כיוון שאת עיקר הונו עשה בתעשיית השוקולד כשהקים את חברת הממתים הגדולה באוקראינה, רושן. כמו כן, פורושנקו מחזיק בערוץ טלוויזיה משלו ומספנה. פורושנקו מוערך ב-1.5 מיליארד דולר והוא במקום ה-1,945 בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה