השוק

צחי ועידו חג'ג' מסתערים על הנכסים של עידן עופר

האחים חג'ג' יערכו בדיקת נאותות במשך 45 ימים ובסופם יחליטו אם לרכוש את השליטה בבתי הזיקוק בחיפה ב-600 מיליון שקל
ניצן כהן |  1
צחי (מימין) ועידו חג'ג' (צילום שי תמיר)
הנדל"ניסטים צחי ועידו חג'ג' הם הרוכשים את השליטה בבז"ן חיפה מהחברה לישראל שבשליטת איש העסקים עדין עופר. האחים חתמו על מזכר הבנות עם החברה לישראל במסגרתו יקיימו בדיקת נאותות לחברה ובסיומם יחליטו אם לרכוש את השליטה בחברה אם לאו ובאיזה מחיר.
נזכיר כי בתי הזיקוק בחיפה אמורים להתפנות מהמפרץ ולעבור לנגב ועל פי ההערכות הנדל"ן היוקרתי של החברה יוותר בידי בז"ן. יש לציין כי הנתון הזה על הנדל"ן של בז"ן במפרץ חיפה אינו וודאי מאחר והקרקע מוחכרת לבתי הזיקוק לצורך הפעלת בית הזיקוק ולכן יכול להיות שקמה עילה למדינה לדרוש בחזרה את הקרקע מבתי הזיקוק ולהוציא אותה למכרז.
 
ככל הידוע, האחים חג'ג' לוטשים עיניים לקרקע היוקרתית של בתי הזיקוק ולאו דווקא לפעילות עצמה שאמורה לסבול בשנים הבאות מהאטה בשל המעבר לצריכה של חשמל על פני דלקים מזוקקים כשהחשמל אמור להיות מיוצר בעיקר מגז טבעי ואנרגיות מתחדשות מה שאמור להוריד את הביקושים למוצרים של בז"ן.
בנוסף אמורה בז"ן להוציא סכומי כסף ניכרים על המעבר לנגב כמו גם לבצע התאמות במצבת כוח האדם שעיקרה מתגוררת בחיפה והיא צריכה לאפשר לעובדים לפרוש או להעתיק את מקום מגוריהם או לחילופין לגייס עובדים מהנגב, כאן מדובר בתהליך ניהולי משמעותי שלא בטוח שלאחים חג'ג' יש את היכולת להתמודד איתה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה שנים הבאות?
    עוקב מקרוב 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מעריך שהפעילות תפסיק לחלוטין בתוך פחות מ5 שנים, תהיה זניחה בתוך שנתיים. אני יודע שקשה להאמין שזה קורה אחרי עשורים של ציפייה והבטחות שווא, אבל זה המצב. האחים חג'ג' קונים את בזן בשביל נדלן, ובמחיר מעולה
    סגור