השוק

אלביט מערכות תקים מפעל תחמושת באסיה ב-130 מיליון דולר

אלביט מערכות קיבלה הזמנה ראשונה מסוגה, במסגרתה תקים עבור מדינה באסיה-פסיפיק מתחם ייצור המוני (וסדרתי) של תחמושת לארטילריה מתקדמת; העסקה בהיקף כספי של 130 מיליון דולר
ניצן כהן | 
בצלאל מכליס (צילום ישראל סאן)
אלביט מערכות נמצאת באחת התקופות הטובות ביותר שיכולות להיות עבורה. התקופה הטובה החלה בשנה שעבר אולם מאז שהחלו השינויים הגיאו-פוליטיים באירופה (המלחמה בין רוסיה לאוקראינה) הרי שהביקוש למוצרים המתקדמים של החברה מתפוצץ.
אלביט מערכות קיבלה בימים האחרונים הזמנה ראשונה מסוגה ממדינה באסיה-פסיחפיק בהיקף כספי כולל של 130 מיליון דולר. ההזמנה כוללת למעשה הקמה של מתחם ייצור חדשני לתחמושת ארטילרית מתקדמת. העסקה כוללת למעשה שני חוזים להקמת מתחם ייצור מוכן לפעולה turn-key - לייצור סדרתי של תחמושת ארטילרית מתקדמת במדינה באסיה -פסיפיק.
 
בצלאל (בוצי) מכליס נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: הזכייה בחוזים אלו מעידה על איכות המוצרים שלנו ועל היכולת המוכחת שלנו לבצע שיתופי פעולה טכנולוגיים במדינות שותפות.
רקע נוסף:
מאז רכישת תעש בסוף 2018 - אלביט הפכה לשחקן משמעותי בתחום החימוש המדויק וכבר פרסמה עסקאות למכירת חימוש מתקדם בהיקף של למעלה ממיליארד וחצי דולר בהן עסקאות למכירת חימוש אווירי מדויק, רקטות מדויקות, פצצות מרגמה מונחות וכן פגזי טנקים. האחרונה שבהן - תחמושת מסוג חצב לטנקים של צבא שבדיה - פורסמה בשבוע שעבר.
מניית אלביט השלימה בחודשים האחרונים עלייה בשיעור של עשרות אחוזים בשוויה. מאז פרוץ המלחמה באוקראינה שורה של מדינות באירופה, הודיעו על הגדלה משמעותית בתקציבי הביטחון, בראשן ממשלת גרמניה שהודיעה על הוספה של יותר ממאה מיליון דולר לתקציב ההתעצמות של צבא גרמניה. הפעילות של אלביט באירופה מתבססת על תשתיות ההנדסה והייצור ואלפי עובדים של חברות בת בשורה של מדינות בהן גרמניה, אנגליה, רומניה, אוסטריה בלגיה ואחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה