השוק

הפניקס מכה את התעשיה: התשואה על ההון של 36.5%

הפניקס סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם רווחים של 759 מיליון שקל ותחלק דיווידנד נאה של 421 מיליון שקל; היקף הנכסים המנוהלים הגיע בסוף השנה ל-369 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
חברת הביטוח הפניקס הכתה את התעשיה עם רווחים רבעוניים של 759 מיליון שקל ותשואה רבעונית על ההון ש ל36.5%. הפניקס הודיעה על חלוקת דיווידנד של 421 מיליון שקל שיתווסף לדיווידנד שכבר שילמה החברה במהלך השנה שעברה בהיקף ש ל200 מיליון שקל, כך שהדיווידנד הכולל שתשלם החברה עבור 2021 יעמוד על סכום נאה של 621 מיליון שקל.
כמה נתונים מעניינים שיש לשים אליהם לב בדוחות המרשימים של הפניקס והם קשורים להיקף הנכסים המנוהלים. הפניקס נחשבת לאחד הגופים האקטיביים בשוק ההון אבל יחד עם זאת מדובר בחברה שמנהלת את ההשקעות של הלקוחות שלה בזהירות המתבקשת ממנהלי כסף (OPM) ובהתאם סך הנכסים המנוהלים שהצטברו בחברה נכון לסוף 2021 עמד על 369 מיליארד שקל בהשוואה ל 234 מיליארד שקל בסוף 2020.
 
סך הפרמיות ודמי הגמולים הסתכם בשנת 2021 ב 29.9 מיליארד שקל בהשוואה ל 19.2 מיליארד שקל בשנת 2020.
הפניקס העלתה את יעד גיוסי הכספים שלה המיועדים לניהול עבור הלקוחות לרמה שאפתנית (אך לאור ביצועי החברה - אפשרית לגמרי) ל-450-550 מיליארד שקל (לעומת יעד קודם בסך 300 מיליארד שקל), יעד רווח כולל בסך  1.3-1.5 מיליארד שקל (לעומת מיליארד שקל) ויעד הון עצמי של 11-13 מיליארד שקל (לעומת 9 מיליארד שקל). 
אייל בן סימון מנכ"ל החברה אמר עם פרסום הדו"חות הכספיים: "אני גאה על ההישגים של הקבוצה בשנה האחרונה ובטוח ביכולות החברה להמשיך להוביל גם בשנים הקרובות בצמיחה חזקה תוך חיזוק החוסן הפיננסי והמשך בניית התשתיות האנושיות והטכנולוגיות שישפרו את יכולת ההתמודדות של הקבוצה באתגרים שנכונו לנו ויאפשרו לנו להגדיל את היתרון התחרותי תוך ניצול ההזדמנויות בשוק".
יש לציין כי הפניקס החלה במחצית השניה של 2020 בתהליך ארגון מחדש ויישום של תוכנית אסטרטגית שהוכנה על ידי חברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי. הפניקס נפרדה מעובדים רבים, איחדה תקנים והתייעלה מה שופך אותה (ביחד עם כלל ביטוח) לאחת מחברות הביטוח היעילות עם פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר וזה משמעותי לאור התהליך שהעולם השמרני הזה החל לעבור בשנה האחרונה (דיגיטציה, כניסה של חברות שורטק ופניטק וכן הלאה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה