השוק

דו"ח מאכזב לנופר: עברה ברבעון הרביעי להפסד תפעולי

נופר אנרגיה, אחת החברות המבטיחות בתחום האנרגיה המתחדשת, עברה ברבעון הרביעי של השנה להפסד תפעולי של 3.2 מיליון שקל; ההפסד הנקי של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-3.2 מיליון שקל
ניצן כהן |  1
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
אחרי שלושה רבעונים טובים, עברה נופר אנרגיה להפסדים ברבעון הרביעי של השנה. המעבר של החברה להפסד תפעולי ברבעון הרביעי של השנה מאכזב למדיי אולם היא העלתה את התחזיות לשנת 2022 ולכן המשקיעים שולחים את המניה לעליות של יותר מ-4%.
אם כן, ברבעון הרביעי של השנה השיגה נופר הכנסות של 92.1 מיליון שקל בהמשך להכנסות של קרוב ל-100 מיליון שקל ברבעון השלישי והכנסות של 90 מיליון שקל ברבעון השני ו-78.6 מיליון שקל ברבעון הראשון.
 
ברבעון הרביעי של השנה עברה נופר להפסד תפעולי של 3.2 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 4.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. נופר כאמור, הפסידה גם במונחי השורה התחתונה כשהציגה ברבעון הרביעי הפסד נקי של 3.2 מיליון שקל לעומת רווח של כמעט 4 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.
עיון בדוחות הכספיים של החברה אינו מספק הסברים למה קרה ברבעון הרביעי של השנה מאחר גם עלויות ההקמה של מתקנים חדשים ירדו בו אבל נקודה מעניינת שיכולה לספק הסברים למעבר להפסדים ברבעון הרביעי הוא הזינוק בהוצאות ההנהלה של החברה שהכפילו את עצמן ביחס להוצאות ברבעון השלישי של השנה והסתכמו ב-8 מיליון שקל לעומת 4.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. 
נציין רק כשהחברה אינה מפרטת מה הסיבה להכפלת הוצאות ההנהלה ברבעון הרביעי של השנה (ביחס לשלישי), דבר מוזר מאוד לאור העובדה שמדובר בשינוי מהותי בין הרבעון השלישי לרביעי.
נזכיר רק כי מאז חודש דצמבר 2020 גייסה נופר כמעט מיליארד שקל מהציבור כשכמעט 580 מיליון שקל גוייסו באמצעות הנפקת 5.8 מיליון מניות והיתרה גוייסה באמצעות הנפקת אג"ח.
מטבע הדברים החברה מציינת את הנקודות החיוביות בדו"ח. נקודות שכוללות את הספק הפרויקטים המחוברים שעלה לכ-438 מגה-ואט, גידול של 313% ביחס לתחילת 2021. החברה השלימה הקמות של מאות פרויקטים בהספק של מעל ל-300 מגה-ואט והיא מציגה עלייה חדה בהספק הפרויקטים המצויים בהקמה ל-729 מגה-ואט מערכות סולאריות ו-808 מגה-ואט שעה מתקני אגירה, צמיחה של 317% ביחס לתחילת 2021.
נופר גם מציינת את היקף הפרויקטים המחוברים שלה והפרויקטים שנמצאים בהקמה בהספק 1,167 מגה-ואט מערכות סולאריות ו-814 מגה-ואט שעה מתקני אגירה, אשר צפויים להניב הכנסות שנתיות מייצור חשמל בהיקף של 875 מיליון שקל.
נדב טנא אמר כי "הובלנו את מהפכת האגירה בישראל עם פרויקטים מחוברים ראשונים ומינפנו את הידע והניסיון לכניסה להקמת פרויקט האגירה הגדול בבריטניה. במהלך השנה האחרונה הקמנו מערך תומך גלובאלי אשר מאפשר המשך צמיחה לצד פיקוח ובקרה על תנופת הפיתוח וההקמות בפלטפורמות השונות.
"תשתית זו תאפשר כבר בשנה הקרובה קפיצת מדרגה משמעותית נוספת בהיקפי הפרויקטים אותם נפתח, נקים ונחבר, ובהתאם לכך עדכנו מעלה את התחזיות ותוכנית היעדים לשנים הקרובות. המיקוד בסגמנטים ובפרויקטים המאופיינים בתחכום ובמורכבות וכפועל יוצא בתשואה עודפת, לצד מודל הפלטפורמות וההתמחות שפיתחנו בתחומי המימון והסחר בחשמל צפויים לשמר את הרווחיות הגבוהה שהחברה מציגה בפעילויותיה השונות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היו"ר הצבוע וחטא ההיבריס.זה סופו של כל בלון
    רענני 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי שמכיר את עופר ינאי לעומק ולא מהכתבות שמעלה על עצמו וההצהרות על התרומות שהוא נותן כדי לקבל Likes (פאתטייייייי) מבין שבסוף כאן ברור.חובש כיפה אבל מתרברב וחושב שהוא יותר טוב מכולם בגלל כמה שקלים שהשיג.מאחל לו להתפכח לפני שיהיה מאוחר
    סגור