השוק

מזרחי טפחות בהנפקת ענק: ביקושים ביותר מ-3 מיליארד שקל

לאור ביקושי הענק, הבנק הגדיל את ההנפקה שיועדה לסכום של כמיליארד שקלים, עד לסכום של 2.4 מיליארד שקל, המנכ"ל משה לארי: "לבנק מגוון מקורות זמינים וזולים למימון הפעילות"
ניצן כהן |  1
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, מערכת אייס)
בנק מזרחי טפחות השלים הבוקר הנפקת ענק של 2.4 מיליארד שקל. ההנפקה של הבנק זכתה לביקושים מרשימים של למעלה מ-3 מיליארד שקל, אחרי שבתכנון המקורי הבנק אמור היה להנפיק סדרות בשווי של כמיליארד שקלים. הביקוש חסר התקדים הביא אותו להגדיל את ההנפקה ל-2.4 מיליארד שקל, וזו התבצעה בשתי סדרות אג״ח שבכל אחת מהן גוייסו 1.2 מיליארד שקל.
מנכ״ל מזרחי טפחות, משה לארי אמר כי ההנפקה זכתה לביקושים ערים של מגוון רחב של משקיעים מוסדיים מה שמשקף את הנגישות של הבנק להון זמין וזול יחסית למימוש התוכנית האסטרטגית שלו.
הנתונים המעניינים הם ללא ספק הריביות שישלם הבנק כשהסדרה הצמודה הושלמה בתשואה שלילית. כן, שלילית שמשקפת את הרצון של המוסדיים לקבל חשיפה למדד תוך תשלום פרמיה על רמת הסיכון הלא קיימת.
 
בהנפקה הוצעו אגרות חוב של הבנק בשתי סדרות חדשות: שקלית וצמודה, במח"מ של כ-5 שנים. לסדרת האג"ח השקלית (63) הגיעו ביקושים בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקל. הבנק יגייס בסדרה זו כ-1.2 מיליארד שקל,  בריבית של 2.74%, כ-0.91% מעל אג"ח ממשלתית לתקופה דומה.
לסדרת האג"ח הצמודה למדד (64) הגיעו ביקושים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל בסדרה זו הבנק יגייס כ-1.2 מיליארד שקל בתשואה שלילית של כ-0.41%, כ-0.91% מעל אג"ח ממשלתית צמודה למדד לתקופה דומה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחלה עסקה קונים ב 2.74 מוכרים לנו ממוצע 7 אחוז ריבית (ל"ת)
    רוברט 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור