השוק

עמוס לוזון במו"מ לרכוש את מניות נורסטאר מקנדה ישראל

איש העסקים עמוז לוזון מנהל מגעים עם אסי טוכמאייר וברק רוזן לרכישת 22% ממניות נורסטאר; מניות נורסטאר נרכשו על ידי רוזן וטוכמאייר בחודש ינואר האחרון, מכירה של המניות תניב לשניים רווח דמיוני של 50 מיליון שקל בחודשיים בלבד
ניצן כהן |  1
חיים כצמן, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום יחצ גזית גלוב, יוטיוב/ ABC News)
איש העסקים עמוס לוזון מנהל מגעים עם אסי טוכמאייר וברק רוזן לרכישת חלקם בנורסטאר שמחזיקה בשליטה בגזית גלוב. השניים רכשו בחודש ינואר האחרון 22% ממניות נורסטאר בתמורה לכ-320 מיליון שקל והגיעו להסכמות עם איש העסקים חיים כצמן על ניהול החברה. לוזון מעוניינן להיכנס בנעליהם ולרכוש את ההחזקה בחברה.
הרכישה של מניות נורסטאר התבצעה באמצעות קנדה ישראל ב-320 מיליון שקל, החזקה ששוויה היום עומד על קצת יותר מ-370 מיליון שקל. אם אכן יבשילו המגעים להסכם הרי שהעסקה הזו תניב לרוסן וטוכמאייר רווח של יותר מ-50 מיליון שקל תוך חודשיים בלבד.
 
באופן עקרוני רוזן וטוכמאייר רכשו את המניות במטרה להיות מעורבים בניהול גזית גלוב, אך איש העסקים חיים כצמן הגיע עם השניים להסכם לפיו הוא ימשיך לנהל את החברות כשמטבע הדברים יהיה לקנדה ישראל אפשרות להגיד את דברה כבעלת מניות בחברה. 
הנחת העבודה היא שרוסן וטוכמאייר שלטשו עיניים לנכסים המעניינים של גזית גלוב לא שבעו נחת מההחלטה של כצמן שלא לשתף אותם בניהול הפעיל של החברה ולכן ההצעה של לוזון באה להם בזמן טוב שמאפשר להם לצאת מההשקעה ברווח מרשים. יחד עם זאת צריך לזכור שהשניים לא ששים למכור את ההחזקה הזו ובטח לא בכל מחיר ולכן אין וודאות כי עסקה בסדר גודל כזה תצא לפועל.
נזכיר בשולי הדברים כי חברת הבניה א.דורי נרכשה על ידי עמוס לוזון מגזית גלוב במחיר זעום של 10 מיליון של לאחר שזו נכנסה לקשיים. שווי ההחזקה של לוזון בא.דורי הגיע לכמה מאות מיליוני שקלים לאחר שזה הצליח לשקם אותה ולהשביח את ההחזקה הזו.
עוד יש לציין כי גזית גלוב נמצאת בעיצומו של תהליך השבחה משמעותי שמעביר את החברה חיים כצמן שהוא איש נדל"ן ותיק ומנוסה. האסטרטגיה של כצמן עבור גזית גלוב היא רכישה והשבחה של קרקעות ונכסי נדל"ן במרכזי הערים מה שמצמצם משמעותית את הסיכון ומייצר תשואה לא רעה בכלל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אני שונא את רוסיה
    אולג 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פוטין רוצח-עם אכזרי מאד והגיע הזמן להחליש אותו ואת כל רוסיה ע'י העברות של הרבה נשק לאוקריאינים
    סגור