השוק

בנק לאומי: הפחתת מחירי הדלק לא תעזור לאינפלציה השנתית

חטיבת שוקי ההון של בנק לאומי מעריכה כי להפחתת הבלו על הדלק תהיה השפעה על האינפלציה בחודשים הקרובים אבל לאחר החזרה של הבלו לרמה טרום ההפחתה, האינפלציה תזנק חזרה לרמות הגבוהות
ניצן כהן |  4
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
לאחר צהלות השמחה על הפחתת הבלו על הדלק שתוריד את המחיר בחצי שקל לליטר, מנתחים כלכלני חטיבת שוק ההון של בנק לאומי את המהלך ומגיעים למסקנה מעניינת. בלאומי מעריכים, אם כן, כי להפחתה תהיה השפעה על האינפלציה בדיוק לאותם חודשים בהם היא תחול, כלומר ל-3 חודשים בלבד ולאחר מיכן, האינפלציה תחזור לקצב הגבוה ולכן הם לא משנים את תחזית האינפלציה לכל שנת 2022.
"סביבת האינפלציה בישראל עלתה בשנה האחרונה באופן משמעותי ביחס לשנים קודמות, אם כי, במידה פחותה מאשר ברוב העולם המפותח. עליית האינפלציה מקורה בעיקר בתהליכים גלובאליים (השלכות משבר הקורונה, עימות רוסיה-אוקראינה) שהביאו לעליית מחירי הסחורות, התייקרות עלויות השילוח ושיבושים נוספים בשרשראות האספקה העולמיות.
 
"במבט לשנה הקרובה, האינפלציה צפויה, להערכתנו, להישאר בקרבת הגבול העליון של יעד יציבות המחירים (3%), ולאחר מכן לשוב לסביבת הגבול התחתון של היעד (1%), עם התפוגגות ההשפעות הגלובאליות.
"יש לציין" אומרים בלאומי "כי ההפחתה הזמנית של מס הבלו על הדלק (לשלושה חודשים), אשר אמורה להיכנס לתוקף בקרוב, אינה צפויה להשפיע על תחזית האינפלציה ברמה השנתית. זאת, כיוון שההפחתה וההעלאה חזרה של המס אמורה להתרחש בתוך הגבולות של חלון הזמן השנתי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    למען הציבור
    תומי 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה של עשירים קצת חמלה על העובד הפשוט שעובד למחייתו לא כל אחד איש עסקים שנוסע במכוניות פאר ווילות קצת חמלה על העם היושב בציון.
    סגור
  • 3.
    חורפיש
    לקוח לאומי 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגיד יא טייקון ואוכל חינם כמוך בנק לאומי שחיי על גב העניים...מה יעשו אלה שמשלם להם המעסיק 0.70 אגורות לק'מ ומגיעים באוטו לעבודה כי אין הסעות...הבנת בנק לאומי
    סגור
  • 2.
    השאלה היא עם
    מוטי 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם הבנקים יורידו את העמלות והריביות הגבוהות וכך ההכנסות שלכם ירדו ולא תציגו רווחים של מיליונים מהציבור זה יוריד את האינפלציה ויעזור לאנשים לקנות דירות ולכן פחות נכסים.
    סגור
  • 1.
    מדד המחירים
    תום 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אים יש משהו מעוות יותר מהפוליטיקה המקומית זה מדד המחירים. בעוד שמרבית המחירים כמעט הוכפלו בשנים האחרונות המדד נע באחוזים בודדים. משהו כאן מעוות מאוד.
    סגור