השוק

מגדל, ארקין ומנורה מבטחים בעסקת ענק: במה יושקעו המיליארדים?

עסקת ענק בשוק האנרגיה המתחדשת הנורדי: מגדל ביטוח, מנורה מבטחים וקבוצת ארקין ישקיעו עד 1.12 מיליארד שקל בחברת AG Fu-Gen ובצבר הפרויקטים העתידיים שלה
מערכת ice | 
אנרגיה ירוקה (צילום pixbay pexels edit ice)
שוק האנרגיה המתחדשת עומד במוקד עסקת ענק של מגדל ביטוח, מנורה מבטחים וקבוצת ארקין, שהודיעו על השקעה של עד 320 מיליון אירו (כ-1.12 מיליארד שקל), בחברות Fu-Gen AG ו- Fu-Gen Assets 4 AB (Nordic Power 2 LP).
על-פי מתווה העסקה, ישקיעו מגדל, מנורה מבטחים וארקין כ- 100 מיליון אירו (אקוויטי) בפלטפורמה המנוהלת על ידי Fu-Gen AG. בנוסף, תרכוש מגדל 19% מ-Fu-Gen AG ותקבל אופציה להשקיע ישירות בפרויקטים. כחלק מהעסקה, תעמוד למגדל הזכות להשתתף בפרויקטים ש-Fu-Gen מפתחת (The Northern Cluster) ולרכוש עד 49% מכל פרויקט בסכום השקעה כולל של עד 200 אירו. למנורה מבטחים תהיה אפשרות לרכוש עד 5% ב-Fu-Gen AG (אקוויטי).
 
סך הפרויקטים של Fu-Gen בתחום אנרגיית הרוח והשמש שיוקמו בסקנדינביה, צפוי להגיע לכ-1500 מגה וואט בשנים הקרובות, והם יהוו נדבך משמעותי במאמץ האירופאי ככלל והמדינות הנורדיות בפרט להפחתת פליטות פחמן והשגת עצמאות אנרגטית. Fu-Gen AG תשמור על זכויות השליטה בכל אחד מפרויקטים.
Fu-Gen AG הוקמה בשנת 2017 על ידי ירון פיינגרס ולורנצו לנטרי יחד עם קבוצת אנשי מקצוע בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה ממקדת את עסקיה בסקנדינביה, שם היא מפתחת ומקימה פרויקטים בתחום הרוח (Onshore and Offshore) הסולאר ופרוייקטי אגירה ומימן. ארקין ביצעו את ההשקעה הראשונית המשמעותית בחברה ומשתתפים גם בסבב גיוס זה. את Fu-Gen ייצגו בעסקה עורכי הדין עידו שומרוני, רם ספקטור ואלון זיו ממשרד שבלת ושות'; מגדל יוצגה על-ידי עוה"ד רוי אנגל ואריאלה דרייפוס ממשרד ברנע ושות' ואת מנורה מבטחים ייצג עו"ד יותם לשם ממשרד גרוס ושות'.
שגיא יוגב, מנכ"ל מגדל ביטוח, מסר: "אנחנו גאים להמשיך ולבסס את מעמדנו כגוף הישראלי המוביל עם היקף ההשקעות הגבוה ביותר בסקטור התשתיות ובפרט בתחום האנרגיות המתחדשות. כל השקעה חדשה שאנו מובילים מהווה יישום, הלכה למעשה, של מדיניות החברה לנהל את השקעותיה מתוך ראיית ESG, במובן העמוק ביותר, וכך גם השקעה משותפת זו בפעילותה הצומחת והמשמעותית של Fu-Gen".
ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח הוסיף כי "לצד תיק ההשקעות שלנו בחברות הנסחרות במדדים המובילים בת"א בתחום האנרגיה המתחדשת, שהינו הגדול ביותר מסוגו בענף, אנו שואפים להמשיך ולגוון את פורטפוליו ההשקעות בתחום גם בהשקעות שאינן סחירות ובכך להשקיע בפרויקטים איכותיים תוך פיזור החשיפה לסקטור בין התחומים השונים".
ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות במנורה מבטחים, מסר: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה וההשקעה בחברת Fu-Gen ובצבר הפרויקטים העתידיים שלה. השקעה זו, מצטרפת להשקעות רבות נוספות ובהיקפים נרחבים, אותן ביצענו לאחרונה לשם גיוון תיק ההשקעות של מבוטחי ועמיתי הקבוצה לשם השגת תשואה עודפת".
ניר ארקין מסר: “אנחנו רואים בהשקעתנו ב Fu-Gen השקעה אסטרטגית בפיתוח הפעילות של החברה בתחומי האנרגיות המתחדשות. ארקין מלווים את פיתוחה וצמיחתה של החברה מזה זמן ושמחים על שילוב שותפינו מגדל ומנורה בחברה, אשר התחייבותם לה תאפשר את הפיכתה לשחקן דומיננטי בשוק הנורדי ובשווקים אירופאים אחרים".
ירון פיינגרס, מנכ"ל ומייסד Fu-Gen, מסר: "אנו מודים לשותפינו הקיימים והחדשים מגדל ביטוח, מנורה מבטחים וארקין, על האמון שנתנו בנו ושמחים על השותפות האסטרטגית עימם אשר צפויה להאיץ את פעילות Fu-Gen באירופה. החיבור ביו יכולותיה היזמיות של החברה, צוותי הפיתוח וההנדסה המקומיים והידע המעמיק של שוק האנרגיה המתחדשת שפיתחה ליכולות וההבנה הפיננסית של שותפותיה ירחיב את יכולת הפעולה של החברה, ביחוד בימים אלה בהם האיחוד האירופי מאיץ את פעולותיו לשם השגת עצמאות אנרגטית ובפיתוח בר קיימא למען הדורות הבאים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה