השוק

מנכ"ל החודש: צחי ועידו חג'ג' מסתערים על בז"ן

יזמי הנדל"ן, צחי ועידו חג'ג', נמצאים בכל מקום בתקופה האחרונה: ממכירת הזכויות במגדל בלב תל אביב, ועד רכישת הנכסים של עידן עופר וכניסה לשוק חדש לגמרי בתחומי האנרגיה. מנכ"ל חודש מרץ של ice הפעם בדאבל
ניצן כהן |  5
צחי (מימין) ועידו חג'ג' (צילום שי תמיר)
הם קנו את בז"ן מעידן עופר. נכון, זה לא שהם בדרך להפוך לאנשי אנרגיה או ברוני נפט ישראלים חדשים, אלא הם לוטשים עיניים לעתודות הקרקע של בתי הזיקוק ולתוכניות הענק למשפץ חיפה - ביום שאחרי. אבל בכל זאת, צריך המון תעוזה והמון מעוף כדי להיכנס לעסקה הזו.
העסקה הזו כוללת הכל מהכל: מעבר של נכס היסטורי כמו בתי הזיקוק ממפרץ חיפה לנגב, עמידה בכל התנאים הרגולטוריים המתאימים (והם רבים, או כמה שהם רבים), ואז למצוא את עצמך עם נכס שעתידו נמצא בעברו - כולם עוברים לגז טבעי או לאנרגיה מתחדשת, המכוניות בדרך לעבור לעולם החשמל, כלומר אתה מאבד חלק ניכר מהשוק שלך - לטובת הטכנולוגיה.
 
אז מכיוון שהאחים צחי ועדו חג'ג' יודעים את כל זה, הרי שצריך לבדוק טוב מאוד איזו קרקע אתה מקבל, מה המצב המשפטי שלה, התכנוני שלה, וכן הלאה. כל זה כדי שבסופו של יום, הנדל"ן של בז"ן יוכל למממן את פעילות האנרגיה, להחזיר רווח לאחים וכן הלאה.
כדי לבדוק את כל הטוב הזה, צריך להפעיל מערכים משפטיים מורכבים (ויקרים), אדריכלים, שמאים, רואי חשבון וכן הלאה. אבל מעל הכל, צריך המון ידע בשוק הנדל"ן כדי לדעת כמה רחוק אתה יכול ללכת עם העסקה הזו. והאחים חג'ג' הלכו על זה, לפחות כרגע.
 
עכשיו נסייג את כל הדברים: האחים צחי ועידו חג'ג' הם נדל"ניסטים שמעוניינים בנדל"ן של בתי הזיקוק. יכול בהחלט להיות שפעילות הזיקוק של ישראל (או לפחות מחציתה, אם לוקחים בחשבון את פעילות הזיקוק באשדוד) נמצאת בתחילת הדרך להתרסקות - ככל שהבעלים שיקנו את עידן עופר החוצה, לא יטו את תשומת הלב הנדרשת לפעילות הזו.
עכשיו, יש עוד שני סיכונים גדולים בעסקה הזו שיכולים לפוצץ אותה, כמו שיכולים לגרום לאחים חג'ג' עוגמת נפש רבה והם: עד כמה המדינה מתכוונת ללכת עד הסוף עם נושא הוצאת התעשיה ממפרץ חיפה, ניקוי שלו והשמשה שלו למגורים, בילוי, מסחר, נופש וכן הלאה. 
 
בהנחה שהמדינה רצינית בכוונות שלה למפרץ, ללוחות הזמנים יש משמעות כשההיקפים הכספיים הם כאלה. אבל כך או אחרת. ההחלטה של צחי ועידו חג'ג' ללכת על העסקה, הופכת אותם לדמויות מעניינות מאוד בשוק ההון.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בז"נ
    צ.ר. 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתערים על קבוצת בזנ אחים חגג' עוד לא יודעים מה מצפה להם
    סגור
  • 4.
    תפסת מרובה לא תפסת (ל"ת)
    אביב 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אתם אתר של פייק ניוז בגדול
    אופיר 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה טעויות וכמה דיס-אינפורמציה
    סגור
  • 2.
    חולמים בהקיץ
    יעקב 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה אדם או ממשלה יעבירו את בתי הזיקוק לנגב? מקום בלי נמל קרוב, כמות המשאיות שיצטרכו לנוע ברחבי המדינה יהםכו כאן את הכבישים לפצצה יותר גדולה ממה שיש עכשיו, דבר שני כמות הבג"צים שיגישו הירוקים נגד הקמה של מערך זיקוק בנגב יקח עשאץרות שנים, בקיצור ספין נוסף
    סגור
  • 1.
    עשו טעות גדולה לא יצליחו זה גדול אליהם (ל"ת)
    אביב 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור