השוק

עיני קיבל חצי מיליון עבור ייעוץ נגד ועדי עובדים

עופר עיני, לשעבר יושב ראש ההסתדרות ומי שמועמד לראשותה היום, חצה את הקווים ונתן ייעוץ לתאגידים גדולים נגד ועדי העובדים של החברה בתמורה לחצי מיליון שקלים. החברות שלהן נתן ייעוץ הן: דיסקונט, אל על, סלקום וחברת פז
מערכת ice |  9
עופר עיני (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ יוסי זלינגר)
עופר עיני ייעץ לחברת פז בהתמודדותה מול ועד העובדים, תמורת חצי מיליון שקל. יו"ר ההסתדרות לשעבר צפוי להתמודד במאי על ראשות ההסתדרות מחדש. הוא נמנע עד כה מלפרסם ביוזמתו את החברות שלהן ייעץ לאחר פרישתו מהארגון. עד כה היה ידוע, דרך פרסומים עיתונאיים, על שלוש חברות כאלה: בנק דיסקונט, אל על וסלקום. כעת מתפרסמת שחברת פז היא  החברה הרביעית שלה נתן ייעוץ, כך על פי דה מרקר.
 
עופר עיני, שכיהן עד 2014 כיו"ר ההסתדרות, ייעץ בשנת 2017 לחברת בתי הזיקוק אשדוד, חברה בת של חברת האנרגיה פז. לפי מקורות הבקיאים בהעסקתו, הוא היה יועץ חיצוני של החברה למשך כמה חודשים - אך עיקר העבודה נמשכה שבועות בודדים בלבד, סביב המשבר שהיה בקיץ 2017 עקב דרישת העובדים לחדש את ההסכם הקיבוצי. ההסכם הוארך בספטמבר 2017 לחמש שנים.
לפי אותם מקורות, עיני קיבל מפז כחצי מיליון שקל תמורת העסקתו. יונה פוגל, שכיהן באותה תקופה מנכ"ל חברת פז, קיווה כי עיני יסייע לפז במשא ומתן בזכות קשריו עם בכירי ההסתדרות. מי שהיה מעורב במשא ומתן מהצד של ועד העובדים היה עורך הדין שי תקן, שייצג את הוועד, ובתקופת עיני כיו"ר ההסתדרות שימש כיועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. כיום תקן משמש כיועץ המשפטי של הקמפיין של עופר עיני. גם אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות ב-2017, שבתקופת עיני היה ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, היה מעורב במשא ומתן בבתי הזיקוק.
לפני חודשיים הכריז עיני על התמודדות לבחירות לראשות ההסתדרות מול ארנון בר-דוד, היו"ר המכהן, בבחירות שייערכו במאי. עיני נמנע עד כה מלפרסם את החברות שלהן ייעץ בתקופה שלאחר עזיבתו את ההסתדרות, ובכלל זה גם את השירותים שנתן לחברות גדולות במשק בסוגיות כוח אדם, מול ועדי עובדים של ההסתדרות. עד כה ידוע על שלוש חברות שלהן עיני ייעץ: בנק דיסקונט, אל על וסלקום, במו"מ מול ועדים של ההסתדרות. פז, שהייעוץ עבורה נחשף כעת, היא המקרה הרביעי.
מאז פרישתו מההסתדרות, עיני הוא גם שותף בחברת עושרד שאותה הקים יחד עם שרגא ברוש. כזכור, ברוש נשא בתפקיד עסקי בכיר כנשיא התאחדות התעשיינים בזמן שעיני היה יו"ר ההסתדרות. ברוש מואשם בהעלמת מס בסך 1.5 מיליון שקל.
 
עופר עייני בראיון. ארכיון
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    השאלה כמה קיבל אבי ניסנקורן מחברת פז
    יעקב הדברן 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשה עבודה יפה עבורם בזמן הקמת וועד עובדים חדש.... ימים יגידו
    סגור
  • 7.
    עיני
    וועד עובדים לשעבר 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור להחזיר אותו לכס יו"ר ההסתדרות...עבר זמנו...שיחפס כסא שמן במקום אחר...לא בהסתדרות...
    סגור
  • 6.
    בע''ה שיקבל סרטן האשכים, אמן (ל"ת)
    אל מבחוח 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    עופר
    מאיר 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סוס מת עבר זמנו מה הוא חושב אנשים טמבלים פתאום מעניין אותו העובדים אין לו עבודה רוצה לבוא להסתדרות למה לסדר ג'ובים לאנשים עופר לך הביתה
    סגור
  • חרפת המושחת שפועל בשיטת "הדלת המסתובבת"
    זעליג 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מושחת שפועל בשיטת "הדלת המסתובבת": רץ לראשות ההסתדרות כדי ללמוד מקרוב על חולשות מאבק העובדים לשכר הוגן, ואז הולך למכור לטייקונים את רשימת החולשות האלה, כדי להגביר עוד-יותר את הערים החברתיים ואת הניצול המחפיר של שכירים בשכר-רעב. האיש המתועב הזה רק מדגיש כמה הפולייקאים הישראליים מחרבנים על הציבור שבחר בהם, ובגדים בשליחותם החברתית לטובת תאוות הבצע של עצמם.
    סגור
  • 4.
    כולם ליצנים
    שלומי 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בסוף אף אחד לא דואג לעובדים הכל עלה חוץ מהשכר של העובדי הציבור בקושי גומרים את החודש צריך אנשים חדשים להסתדרות שיבואו באמת לעבוד
    סגור
  • 3.
    שחיתות ציבורית בעליל
    שלום 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אנשים קטנים ומגעילים. עוברים מצד לצד בעקבות הכסף ! מאחל להם שאת כול הכסף שהם מרוויחים...יבזבזו על רופאים מומחים שלא יצליחו. בושה
    סגור
  • 2.
    שחיתות בנאלית של קרייריסט עלוב שמוכר את נשמתו לקפיטל
    זעליג 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל-כך רגיל, כל-כך צפוי, כל-כך פוליטיקאי ישראלי, שמתנגב עם קולות הבוחרים שלו שניה אחרי הבחירות.
    סגור
  • 1.
    מעאכר ישאר מעאכר (ל"ת)
    מרקו 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור