השוק

טבע מאבדת גובה - עיכובים בהשקת תרופה לסכיזופרניה

טבע הודיעה הלילה שה-FDA מבקש הבהרות על תוצאות הניסויים בתרופה לסכיזופרניה שניתנת בזריקה לאנשים שזקוקים לטיפול תרופתי קבוע ולא מתמידים בו; התרופה של טבע הייתה אמורה לשפר עד מאוד את איכות חייהם של מטופלים בריספרדל על בסיס יומי
ניצן כהן |  2
קאר שולץ, מנכ"ל חברת טבע (צילום פלאש 90, סיון פרג')
מניית טבע מאבדת היום גובה בניו יורק לאחר שירדה בתל אביב בכ-4%. אמש, לאחר סיום המסחר בוול סטריט הודיעה החברה שקיבלה מכתב מה-FDA המבקש הבהרות נוספות אודות הניסויים בתרופה החדשה של החברה הנוגעת לטיפול בחולי סכיזופרניה המטופלים בריספרדל על בסיס יומי.
טבע הודיעה כי תגיב באופן מלא לבקשות ההבהרה של ה-FDA אולם מדובר במהלך שיעכב את המשך הניסויים בתרופה ומכאן גם תעכב את ההשקה שלה.
 
התרופה החדשה של טבע היא אחת מתרופות המקור של החברה שהייתה אמורה למלא את החסר בתרופות מקור מאז הגיע לסיומו תוקפו של הפטנט על הקופקסון. 
התרופה החדשה של טבע ניתנת בהזרקה בתדירות נמוכה (חודש או חודשיים על פי המלצות רפואיות) והיא נועדה לטפל כאמור בחולי סכיזופרניה המטופלים בריספרדל של ג'ונסון אנד ג'ונסון שבאופן עקרוני ניתנת באמצעי אוראלי יומי ועליה מדווחים תופעות לוואי כמו תחושת נמנום וכן הלאה, מה שגורם למטופלים שלא לעשות שימוש בכדור באופן תדיר, מה שפוגע ביכולת ההתמודדות שלהם עם המצב הרפואי.
המכירות של הריספרדל מוערכות בעולם בכמעט 600 מיליון דולר כשמחצית ממכירות אלה נמצאות בארה"ב.
על פי ממצאי הניסויים בפיתוח של טבע כפי שפורסמו בשנה שעברה הרי שניכר שיפור במצבם של מי שלקחו את התרופה של טבע כך שהופעת התסמינים של הסכיזופרניה בין זריקה לזריקה התעכבו משמעותית, מה שניתן לנתח כהצלחה של הפיתוח.
אמנם הפיתוח של טבע לא אמור להיות בלוקבאסטר (כלומר תרופה עם מכירות משנות מציאות כלכלית עבור החברה) אבל היא בהחלט אמורה להיות תוספת נאה למכירות החברה ולסל פיתוחי המקור שלה. עיכוב בהשקת התרופה, בשורה התחתונה, אינה חדשות טובות לחברה אבל הוא בטח לא חדשות משנות מציאות עבורה ולכן תגובת המשקיעים מדודה יחסית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הסבלנות משתלמת במיוחד
    נחמיה שטסלר 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רק עניין של זמן שחברת טבע תעלה על דרך המלך
    סגור
  • 1.
    פוטין האכזרי
    אחד 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בינתיים לתת לפוטין המסוכן את הטיפול בכדורים -רוצח עם אכזרי ומסוכן
    סגור