השוק

מוטי בן משה ימשיך להרחיב את הנדל"ן בסכומים משמעותיים

האנליסטים של הברוקראז' במיטב דש סיימו לערוך הערכת שווי לרבוע נדל"ן של מוטי בן משה. קניון TLV עדיין סובל מתפוסה נמוכה של 83% אבל הוא משתפר בכל הקשור למדדים התפעוליים; החברה שווה, להערכתם, 18% מעל מחירה בבורסה
ניצן כהן | 
מוטי בן משה (צילום אניה בוכמן)
הברוקראז' של מיטב דש ניתח את הדוחות הכספיים של רבוע נדל"ן שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה וביצע הערכת שווי לחברה. מהערכת השווי שביצעו במיטב דש לחברה עולה כי רבוע נדל"ן מתומחרת בחסר כך שבהינתן שהחברה תעמוד ביעדים שהציבה לעצמה עד לשנת 2025, ובשיעור היוון של 8%, הרי שהחברה מתומחרת בחסר משמעותי לעומת שוויה בהערכת השווי.
האנליסטים של מיטב דש מציינים כי שב-2021 הצליחה רבוע נדל"ן לשפר את הביצועים התפעוליים שלה במקביל להפחתת החוב הפיננסי. ה-NOI בשנה שעברה הסתכם ב-315 מיליון שקל לעומת 295 מיליון שקל ב-2020. ה-FFO בשנה שעברה הסתכם ב-185 מיליון שקל לעומת 140 מיליון שקל ב-2020.
 
התחזית שפרסמה רבוע נדל"ן לשנת 2025 כוללת הנחת עבודה שה-FFO יצמח מרמה של 185 מיליון שקל לכמעט 300 מיליון שקל וזאת בשל שיפור שהיא מתכננת הכנסות מהנכסים הקיימים ויציאה לשוק של פרויקט המשרדים "בתוצרת הארץ" וכל זאת במקביל לירידה בחוב הפיננסי של החברה.
שני הנכסים המרכזיים של רבוע נדל"ן הם קניון TLV ופרויקט "תוצרת הארץ". במיטב דש אומרים כי אמנם קניון TLV עדיים סובל מתפוסה נמוכה של 83% אך ניתן לראות עלייה בהכנסות ובפדיון הממוצע לנכסים זהים בהשוואה לנתונים ב-2019. 
עוד מציינים לחיוב האנליסטים של מיטב דש כי משנת 2021 ועד היום פרעה רבוע נדל"ן אשראי בנקאי בהיקף של 861 מיליון שקל. מימנה מחדש את צרכיה באמצעות שעבוד על המרלו"ג אייל תוך שהיא מורידה את עלויות המימון. במקביל גייסה החברה אג"ח בשוק בהיקף כספי כולל של 2.26 מיליארד שקל ואגב כך הורידה את הריבית המשוקללת על החוב שלה ל-1.57% תוך שהיא מותירה נכסים לא משועבדים בשווי כספי של 3.3 מיליארד שקל.
בסופו של דבר, אומרים במיטב דש, כי השיפור העקבי בביצועים התפעוליים של רבוע נדל"ן הוא תוצאה של תהליך שהחל בחברה עם כניסתו של מוטי בן משה. "תיק הנכסים של החברה ממשיך להפגין עוצמה, תפוסה גבוהה ויציבה ושיפור בביצועים. רבוע נדל"ן מחזיקה את פורטפוליו הסופרמרקטים הגדול בארץ והוא המהווה כיום כ-44% משווי הנדל"ן המניב הכולל שלה.
"הביקוש לסופרמרקטים במיוחד באזורים עירוניים גדל כתוצאה מהתחרות הגוברת בעולם הקמעונאות וכניסת שחקנים חדשים לתחום כמו רשת קרפור ואנו צופים המשך עליה ב- NOI בעיקר מעליית הפדיונות. החברה ממשיכה לפעול להשבחת חלק מהסופרמרקטים הנמצאים באזורי ביקוש (רחוב עודד, נווה אביבים, כצנלסון בהרצליה ועוד) ע"י ניצול זכויות הבניה הקיימות הרשומות במאזן בעלות היסטורית, תהליך שצפוי להניב לחברה רווחים משמעותיים במקביל לשיפור ההכנסות מהחלק המסחרי שישופץ ויושכר בשכ"ד גבוה משמעותית.
"בשנים הקרובות צפויה רבוע נדל"ן לעסוק בהעלאת ה-NOI מקניון TLV, השלמת פרויקט תוצרת הארץ שתביא להצפת ערך ורווח יזמי משמעותי, הכפלת יכולת האחסון במרלו"ג בבאר טוביה, ניצול זכויות הבניה הקיימות וקידום תהליך קבלת היתר להרחבת קמפוס אלון ברעננה. 
"במקביל לפעילות המניבה והייזום הנוכחי, רבוע נדל"ן לא עומדת לעצור ותמשיך לפעול להגדלת תיק הנדל"ן המניב באמצעות רכישות עתידיות של קרקעות המיועדות לפיתוח בסכומים משמעותיים", הם מסיימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה