השוק

רפורמה ברישוי העסקים: "פיצריה לא צריכה אישור משטרה"

שרת הפנים איילת שקד וסגן השר אביר קארה הודיעו על רפורמה שתפטור עסקים קטנים מדרישות רישוי שונות: אישורי משטרה, רישוי עסק מהעירייה ועוד. "רגולציה היא נחוצה, אבל בישראל יצאנו מכל פרופורציה" 
מערכת ice |  1
איילת שקד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)

שרת הפנים איילת שקד וסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה, הודיעו היום (ראשון) על רפורמה בתחום רישוי העסקים שצפויה להיכנס לתוקף בעוד כשבועיים בחצי. הרפורמה צפויה להביא להקלות רגולטוריות ובירוקרטיות, ולפטור עסקים מדרישות רישוי שונות. 

על פי הרפורמה יבואני מזון, תמרוקים ותכשירים רפואיים, יוכלו להסתפק ברישיון יבואן ממשרד הבריאות, ולא הזדקקו יותר גם לרישיון עסק מהעירייה, בדומה לכך כאלף יצרנים קטנים בתחום המזון ביניהם: מאפיות, קולי גרעינים ויצרני שוקולד קטנים, שעד עתה היו זקוקים גם לרישוי עסק, וגם לרישוין יצרן, יוכלו להסתפק באחרון בלבד. על פי משרד הפנים המהלך צפוי לחסוך כ-116 ימי המתנה וכ-45,0000 שקלים לעסקים.



בתחום המסעדנות כ-20 אלף בתי עסק בתחום המסעדנות, לא יצטרכו יותר לקבל אישורי משטרה, בשל מכירת אלכוהול. כמו כן הרפורמה תבטל את הדרישה לרישוי לעסקים בתחומים הבאים : פנצ'ריות, הובלת חלב, הובלת רכבים, דוכנים בקניונים קטנים. 


בפתח מסיבת העיתונאים התייחס קארה לדברים ומסר : "לפני שלוש שנים כשיצאתי לדרך, הרגשתי כל בוקר שמדינת ישראל מנסה לנצח אותי, כאילו המדינה מושכת אותנו אחורה בחולצה, ועושים הכל כדי שלא נוכל להצליח. יש הרבה דרישות סותרות ורגולציה מיותרת".

 


גם שרת הפנים נשאה דברים, ואמרה: "לפני כמה חודשים קארה הצטרף למשרדי עם הרים של קלסרים, יש המון רגולציה מיותרת בתחום רישוי העסקים, הרפורמה תחסוך כחצי מיליארד שקל שעד היום בוזבזו".

על רקע סערת הסלמונלה נשאלה שקד האם "לא מסוכן לבטל רישיונות?", והאם הציבור לא עלול להיפגע, והשיבה: "הציבור לא יפגע. פיצריה עם ברז בירה לא צריכה אישור משטרה, אין שם מכות על בסיס יום יומי. רגולציה היא נחוצה אבל בישראל, יצאנו מכל פרופורציה".
 


כמו כן השרה, הבהירה כי התקנות החדשות לא מחייבות חקיקה בכנסת, אלא מדובר בתקנות של משרד הפנים עליהם היא אמונה, באשר לשאלה האם משרדים אחרים שמנפיקים חלק מהרישיונות לא מתנגדים, אמרה: "אני חייבת להודות בכנות שלחלק מהדברים, הייתה התנגדות אצל חלק מהמשרדים, בחלק מהדברים היה חילוקי דעות, החלטתי להשתמש בסמכותי גם במקומות שבהם הייתה התנגדות". הרפורמה, נפתחה כעת להערות הציבור ולתיקונים בהתאם, ושרת הפנים צפויה לחתום עליה לאחר מכן.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד למהלך. להוציא את הרשויות מהורידים שלנו (ל"ת)
    סימבה 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור