השוק

יבואן טויוטה ברכישת ענק ב-350 מיליון שקל

יבואן טויוטה לישראל, איל ההון ג'ורג' חורש שהונו האישי מוערך ב-1.7 במיליארד דולר,  רוכש את קבוצת אחים הרשברג העוסקת בציוד תעשייתי בכ־350 מיליון שקל. הרכישה תתבצע באמצעות חברת מקסימה הפרטית שנמחקה מהבורסה בשנת 2019 וכעת תכפיל את מספר עובדיה
מערכת ice |  1
טויוטה. אולם התצוגה (צילום יח"צ)
עסקה ענת לאיל ההון ג'ורג' חורש: שחברת מקסימה שבבעלותו חתמה על עסקה לרכישת חברת הציוד התעשייתי אחים הרשברג בעסקה שתנוע סביב כ־350 מיליון שקל, כך על פי דיווח של 'כלכליסט'. חורש בן ה-78 הוא איש עסקים ישראלי־בריטי, שמוערך בכ־1.7 מיליארד דולר. הוא הבעלים של יוניון מוטורס, היבואנית הרשמית של מכוניות טויוטה לישראל, בעלים של שליש ממניות רשת סופר־פארם והזכיין בישראל של רשת האופנה h&m. בנוסף, הוא מחזיק בנדל"ן בישראל ובאירופה בשווי של מיליארדי שקלים, וכן במניות בחברת הגז כהן פיתוח.
 
האחים הרשברג מונה חמש קבוצות ומעסיקה כ-160 עובדים. החברה הוקמה בתל אביב לפני כשמונים שנה בידי האחים אברהם ויעקב הרשברג וייעודה היה בית מסחר לכימיקלים ותרופות. עיקר פעילותה היה בתוספים לתעשיית המזון וחומרים לתחומי החקלאות והתרופות. החברה הפכה למובילה בתעשייה הכימית, תעשיית המזון והתעשייה הפרמצבטית ומשמשת גם כספקית של חומרי גלם ותוספים לתעשיית המזון לבעלי חיים בארץ. 
 
הרכישה האמורה תתבצע באמצעות חברת מקסימה הפרטית שנמחקה מהבורסה בשנת 2019 מקסימה וכעת מבצעת עסקת רכישה משמעותית, לאחר שהרחיבה את פעילותה ואת הכנסותיה בשנים האחרונות מאז המחיקה ההיא. חורש החזיק במועד המחיקה ב־78% ממניות מקסימה, שאותה רכש מנוחי דנקנר ב־2012. הרכישה נעשתה לפי שווי של 200 מיליון שקל למקסימה. רכישת אחים הרשברג תכפיל כמעט את מספר העובדים במקסימה שעומד על מעט יותר מ־200.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גורג
    שועלי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבאק בן78 תנוח מה תיקח איתך
    סגור