השוק

הקלות ללקוחות הבנקים: זה האישור שנתן בנק ישראל

ההקלות שנתן המפקח על הבנקים למערכת בשל משבר הקורונה יוארכו בשנה נוספת כדי לא להכניס את הלקוחות למצוקת אשראי
ניצן כהן |  1
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון, Magma Images)
הפיקוח על הבנקים מעוניין למנוע גלישה למצוקת אשראי בכלכלה המקומית ולכן הוא מאפשר לבנקים לשמור על הקלות הקורונה שנה נוספת. נסביר לרגע במה מדובר ועד כמה חשובה ההקלה הזו: בשיאו של משבר הקורונה נתן בנק ישראל לבנקים אפשרות לצמצם את היקף המזומנים שהם מחזיקים בכספות ולתת אותם לציבור כאשראי או הלוואות.
 
מובן שהבנקים הסתערו על ההקלה כי היא מייצרת להם רווחים ולכן הקטין את היתרות המופקות בבנק ישראל ונתן אותם כאשראי שמנע קריסה של משקי בית ועסקים וכן הלאה. עכשיו כשמשבר הקורונה הסתיים, אמורים היו הבנקים לחזור ולהגדיל את הפקדונות שלהם בבנק ישראל שזוהי למעשה רשת הביטחון שלהם.
 
בבנק ישראל הבינו שלחץ של העלאת ריבית, אינפלציה גבוהה ולחץ על הבנקים לצמצם את האשראי לציבור עלול להיות גורם מדכא פעילות כלכלית ולכן הוא העדיף להמשיך עם ההקלות לבנקים שנה נוספת ובמקביל לצמצם את המדיניות המוניטרית באמצעות העלאת ריבית.
 
בבנק ישראל עושים דיפרנסציה בין הבנקים הגדולים והקטנים ולכן הבנקים פועלים ולאומי יצמצמו את האשראי בשיעור גדול יותר מהבנקים דיסקונט והבינלאומי וככל הנראה גם מזרחי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגיד בנק ישראל בנק הפועלים ניצל הלומי קרב
    הנגיד ירון 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות פרטים בפייסבוק הכל קיים בפייסבוק : https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור