השוק

בנק ישראל: מלחמת רוסיה-אוקראינה לא תשפיע על הכלכלה

בחטיבת המחקר של בנק ישראל מעריכים שהכלכלה המקומית לא תיפגע, בטח לא באופן מהותי, מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה; הירידה בסחר העולמי תקוזז בעלייה בביקוש לייצוא בטחוני ובעלייה בייצוא ממפעלי ים המלח
ניצן כהן | 
בנק ישראל, אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מחלקת המחקר בבנק ישראל מעריכה היום שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה לא תשפיע באופן מהותי על הכלכלה המקומית. במחלק המחקר של הבנק אומרים שהפגיעה בסחר העולמי בעקבות המלחמה תקוזז מעלייה בייצוא הביטחוני של ישראל ומעלייה ביצוא של אשלג ממפעלי ים המלח.
במחלקת המחקר של בנק ישראל מציינים עוד כי העלייה בסביבת האינפלציה בישראל מקורה ביבוא של אינפלציה, כלומר מעליית מחירים של מוצרים שמיובאים לישראל והם אלה שגורמים לעליית המחירים. יחד עם זאת, אומרים בבנק, שהתחזית הזו שלהם לוקחת בחשבון הנחת עבודה שלא צפוי גל עלייה משמעותי שיביא לעלייה בביקוש ומכאן לעלייה נוספת במחירים.
 
באשר לנתונים הטובים של הגירעון הממשלתי ביחס לתוצר הרי שבבנק ישראל מעריכים שהגירעון השנה יהיה נמוך לעומת התחזית הקודמת שלהם ויסתכם ב-1.4% תוצר בלבד, נתון מצוין. במחלקת המחקר אומרים כי מדובר בנתון שמושפע מגביית מסים גבוהה מהתחזית הקודמת.
נתון מעניין נוסף שעולה מנתוני מחלקת המחקר של בנק ישראל מדבר על כך שבשל הכנסות גבוהות ממסים לא צפויה העלאת מסים בישראל גם בשנה הבאה אך תחזית זו מסויגת מעט בשל העובדה שטרם ברור אם הממשלה תצליח להעביר תקציב ואם כן, איזה סוג של תקציב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה