השוק

בית המשפט הורה לבנק הפועלים לשחרר כסף לדוד דוידוביץ'

בדיון שהתקיים לבקשת דוידודביץ' אודות חסימת חשבונו, בשל הסנקציות שהטיל המערב על מקורבי פוטין, הורתה השופטת לבנק הפועלים להתיר גישה חלקית לחשבונו של דוידוביץ' שלא יוכל להעביר כסף למי שמופיע "ברשימה השחורה"
ניצן כהן |  3
דוד דוידוביץ' (צילום ורדי כהנא)
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, תמר אברהמי, הורתה לבנק הפועלים להתיר לאיש העסקים דוד דוידוביץ' גישה חלקית לחשבונו שנחסם בשל הסנקציות שהטיל המערב על שורה של אנשי עסקים המקורבים לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.
דוידוביץ' יוצג על ידי עורך הדין שמוליק קסוטו. עוה"ד קסוטו הלין בפני בית המשפט כי זכויותיו של דוידוביץ' בבנק הפועלים הוקפאו ללא הוראה בכתב מבנק ישראל. בדיון ניכר כי ניתנו הוראות (ככל הנראה בע"פ) מבנק ישראל לבנק הפועלים אך מאחר והדברים לא נתמכו במשהו כתוב נטתה השופטת לטובתו של דוידוביץ' והורתה לבנק הפועלים לשלם לו הוצאות של 7,500 שקל.
 
בנק הפועלים טען כי דוידוביץ' נכלל ברשימת אנשי העסקים שהוטלו עליהם מגבלות על ידי בריטניה ולכן, בהיעדר הוראה אחרת, הבנק נענע להוראות שהתקבלו באופן חוקי. בבנק טענו כי אין להם שיקול דעת מהרגע שהם מקבלים הוראה מהסוג הזה שהתקבלה כדין.
בית המשפט החליט לאזן והורה לבנק הפועלים לשחרר לדוידודביץ' 150 אלף שקל ולבוא איתו בדברים להסדיר את המצב אליו הוא נקלע בשל הסנקציות. בהיעדר הסכמות בין דוידודביץ' לבנק הפועלים יאלץ הבנק לתת לו כרטיס אשראי חלופי ולבקש הוראות מבית המשפט.
עוד קבעה השופטת כי דוידוביץ' לא יוכל להעביר כספים מחשבונו בבנק הפועלים לגורמים או יעדים שנמצאים "ברשימה השחורה" עליה הוטלו הסנקציות של המערב.
איש העסקים דוד דוידוביץ' עלה לכותרות לאחר שהוא התמודד על רכישת עיתון גלובס מידי כונס הנכסים של איש העסקים אליעזר פישמן שנקלע לחדלות פירעון. באופן מוזר למדיי קבע השופט איתן אורנשטיין (שלימים פרש מבית המשפט) כי אלונה בראון שנתמכה בכספה של ענת אגמון (גרושתו של איש העסקים המוערך מריוס נכט) והציעה הצעה כספית נמוכה מדוידוביץ', היא זו שתזכה בגלובס ומכאן הכל היסטוריה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    סמי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור
  • 2.
    כסף פרטי.אין לבנק זכות (ל"ת)
    אבי פ"ת 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    בנק הפועלים ברשימה השחורה של האו"מ היזהרו לפתוח חשבון ב
    סכנת נפשות 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנק הפועלים ברשימה השחורה של האו"מ היזהרו לפתוח חשבון ב
    סגור