השוק

מענק דחוף בגובה 40 מיליארד דולר התעכב בגלל סנאטור רפובליקני

סנאטור בארה"ב התנגד בהצבעה ועיכב סיוע דחוף שביקש הממשל להעביר לאוקראינה: "הם רק מבקשים את המשאבים שהם צריכים כדי להגן על עצמם מפני הפלישה המטורללת הזו"
מערכת ice | 
ג'ו ביידן, ולדימיר פוטין (צילום טוויטר/ ג'ו ביידן, יוטיוב/ CBS News ,MSNBC, The New York Times)
למרות הקונצנזוס בארה"ב, הסנאטור הרפובליקני ראנד פול הצביע השבוע (חמישי) נגד מנהיגי שתי המפלגות ודחה את אישור הסנאט לחבילת סיוע צבאית וכלכלית בגובה 40 מיליארד דולר לטובת אוקראינה' כך מדווח היום ב-NBC.  
בערוץ מסבירים כי שיטת הדמוקרטיה בארה"ב אפשרה לפול לעקב את אישור החוק, על אף שיש לו רב ברור והוא צפוי לעבור בכל מקרה בהמשך. למרות זאת, העיכוב לדברי גוף התקשורת האמריקאי, מהווה "יציאה נועזת מסנטימנט מוחץ בקונגרס שסיוע מהיר לאוקראינה היה דחוף, הן בשל סיכוייה לעמוד בפני המתקפה האכזרית של ולדימיר פוטין והן בשל הרתעת הנשיא הרוסי מלהסלים או להרחיב את המלחמה".
 
מנהיג המיעוט בסנאט מיץ' מקונל, מציינים בערוץ, התחיל את הישיבה ביום חמישי באומרו כי סנאטורים מ"שני הצדדים" - כלומר רפובליקנים ודמוקרטים - צריכים "לעזור לנו להעביר את הצעת חוק המימון הדחופה הזו היום", תוך שהוא מחווה בנחרצות כשאמר "היום".
 
פול שהתנגד להצעה, נחשב ליברטריאן שדוגל בבדלנות, ומתנגד לעתים קרובות להתערבות של ארה"ב במדינות זרות, ביקש להוסיף לחוק סעיף שיחייב את המפקח הכללי לבחון את ההוצאה החדשה. "שבועת התפקיד שלי היא לביטחון הלאומי של ארצות הברית של אמריקה", אמר פול. "אנחנו לא יכולים להציל את אוקראינה על ידי פגיעה כלכלת ארה"ב". לצד טענות אלו, ב-NBC מציינים כי ההוצאה של הצעת החוק היא פחות משתי עשיריות האחוז, מגודל הכלכלה האמריקאית, והשפעתה על כלכלת ארה"ב זניחה.
 
"הם רק מבקשים את המשאבים שהם צריכים כדי להגן על עצמם מפני הפלישה המטורללת הזו", אמר והם צריכים את העזרה הזו עכשיו", אמר בתגובה מנהיג המיעוט הסנאט ג'יימס מקונל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה