השוק

אחרי שגייסה 84 מיליון דולר, AVO מפטרת את כל העובדים בישראל

AVO ניסתה לבצע משלוחי מזון וטואלטיקה במתחמי מגורים סגורים וכד'; החברה לא הצליחה לגייס 70 עד 100 מיליון דולר נוספים ולכן נכנסה לסחרור ששיאו היום בפיטורי כל העובדים בישראל
ניצן כהן |  2
צוות avo (צילום סטפן קלפקו)
אחרי גיוס של 84 מיליון דולר, הסטארט אפ AVO מפטר את כל העובדים בישראל ולמעשה עושה צעד משמעותי לקראת חיסול הפעילות שלו. AVO ניסתה לפתח שירותי משלוחים במקומות סגורים כמו מתחמי מגורים וכן הלאה. החברה לא גבתה דמי משלוח אולם היא הייתה הצד המוכר וכאן הפעילות הייתה אמורה לייצר רווחים.
כדאי להתעכב לרגע על המצב בו קרנות הון הסיכון שמיהרו להזרים כסף לחברה ללא בסיס היתכנות ברורה, החליטו בבגרות ובשלות מרשימים שלא להגן על ההשקעה ולתת להשקעה הקודמת שלהם לגווע.
 
באופן עקרוני החשש הגדול בעולם ההייטק הוא ממצב בו המשקיעים לא ימהרו להזרים כסף ללא בקרה וללא היתכנות אמיתית לפרויקטים בעולם של תוואי ריביות עולה. באופן עקרוני חברות רבות גייסו לא מעט כסף בשנה ובשנתיים האחרונות ונראה היה שהחגיגה הזו לא יכולה להימשך לנצח.
וכך כשהריבית בעולם התחילה לעלות היה ברור לכולם שהכסף הזמין שהוזרם ביד רחבה לחברות האלה בשנתיים האחרונות, ילך ויתפוגג והחברות שישרדו אלה החברות שהצליחו לגייס כסף והתנהלו איתו בחוכמה ללא צורך בהזרמות כסף נוספות, בטוח לא משמעותיות.
AVO היא דוגמא לחברה שהצליחה לגייס סכומי כסף לא מבוטלים (84 מיליון דולר) עם מודל עסקי בעייתי מעט בעיקר לאור העובדה שהחברה התפרשה על פני אזורים רבים מידיי וגדולים מידי, מה שהפך את פעילות המשלוחים שלהם ללא כלכלית. קרנות הון הסיכון שמתמחות בלשרוף כסף קיבלו הפעם החלטה נכונה ולא הזרימו כסף נוסף לחברה שככל הנראה מגיעה לסוף דרכה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק תסבירו לי לאן (למי) הלכו המיליונים (ל"ת)
    יוסריאן 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כי AVO זה לא סטארטאפ אלא סופרמרקט אונליין. (ל"ת)
    אבי 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור