השוק

מנכ"ל החודש: השועל הוותיק שמלמד את שוק ההון לקח

בחודש ינואר הפציעה לחיינו עסקה שאיימה לשנות את מבנה הבעלות באחת החברות המעניינות בשוק ההון: ברק רוזן ואסי טוכמאייר קנו חבילת מניות בנורסטאר ואיימו לדחוק את חיים כצמן מהמשחק. כצמן, בעל הניסיון, התגונן היטב - והוא מנכ"ל החודש של ice
ניצן כהן |  1
חיים כצמן (צילום פלאש 90, יחצ גזית גלוב)
את הסיפור הזה נתחיל מהסוף: מנכ"ל חודש אפריל הוא איש העסקים חיים כצמן שהצליח (כרגע לפחות) להתגונן מפני השתלטות עוינת על נורסטאר וגזית גלוב. הוא נותר עם מפעל חייו בבעלותו ועל הדרך לימד את הסוסים החדשים באורווה, פרק בצניעות.
בחודש ינואר הפציעה לחיינו עסקה שאיימה להפר את האיזונים אצל אחד מאושיות שוק ההון המקומי. ברק רוזן ואסי טוכמאייר רכשו חבילת מניות גדולה בנורסטאר שהיא בעלת השליטה בגזית גלוב, והפכו לבעלי מניות גדולים בחברה. מאז נפוצו שמועות שונות ומשונות (שהוכחשו כולן אבל כדאי לקבל את ההכחשות האלה בהסתייגויות המתבקשות) על כוונתם של השניים לרכוש את השליטה בנורסטאר, להוציא את חיים כצמן לגמלאות ולהשתלט על נכס טוב שמתומחר עוד יותר טוב.
 
כצמן, אחד מוותיקי שוק ההון, לא ויתר. הוא הודיע על חלוקת דיווידנד בעין של גזית גלוב (הנכס המרכזי של נורסטאר) במהלך שאיים להתגלגל למאבק שליטה גלוי בחברה.
אבל בינתיים, מה שקרה הוא שהשווקים החלו לרדת ונראה שאין להם כוונה לחזור למחירים הגבוהים של סוף השנה שעברה עד כדי שנראה שההצעה של רוזן וטוכמאייר לרכוש את השליטה בנורסטאר, הופכת להיות במחיר לא ריאלי במונחי שווי נכס.
 
בינתיים קרה עוד דבר, שמועות נפוצות בשוק ההון כי רוזן וטוכמאייר עושים את השיקול העסקי הקר בין מה שהם היו מוכנים לשלם אך לפני 4 או 5 חודשים לבין שווי הנכס כרגע והם, איך נגיד את זה בעדינות ובהסתייגות המתבקשת, רוצים לסגת מהעסקה. וככה נותר למעשה חיים כצמן עם השליטה בגזית גלוב ועם 800 מיליון שקל במזומן בכיסו, מזומנים שקיבל כשמכר מניות נורסטאר לשניים (אך לא רק).
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק לחודש
    מאיר 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מנכל החודש בזכות שווקים שהתפרקו ,נו באמת. הביטו בגרף המניה של נורסטאר בעשר השנים האחרונות ,שלא לדבר על מה שעשו מניות נדלן אחרות. תואר לחודש
    סגור