השוק

דו"ח חזק לאימג'סאט צופה עלייה בביקושים לשירותי לוויין

אימג'סאט היא אחת החברות המעניינות בבורסה, החברה מפעילה לוויני צילום ומוכרת את השירותים שלה לצבאות שאין להם לוויינים כאלה; החברה צופה עלייה בביקושים לשירותי הלוויין שלה על רקע העלייה בהוצאות הביטחון בעולם
ניצן כהן | 
נועם סגל (צילום יונתן בלום)
אימג'סאט, היא אחת החברות המעניינות בבורסה של תל אביב. החברה עוסקת בצילומי לוויין שבבעלותה, ניתוח שלהם והפצה ללקוחות. המוצרים של החברה משווקים למגוון של לקוחות כשסיגמנט מרכזי שלה, הוא הלקוחות הביטחוניים.
מאז פרצה מלחמת רוסיה-אוקראינה הרי שחברות שעוסקות בתחומי הביטחון נהנות מביקושים נאים כך גם אימג'סאט שמספקת כאמור, תצלומי לוויין למדינות וצבאות שאין להן לוויינים כאלה, מה שהופך את החברה למעניינת עוד יותר.
 
אימג'סאט סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 11.1 מיליון דולר שהם עלייה של כמעט 70% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו ב-6.6 מיליון דולר. ה-EBITDA של החברה גדל ברבעון הראשון בכ- 56% והסתכם בכ-3.3 מיליון דולר, לעומת כ-2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול בונוסים שנובעים מהנפקה לעובדי החברה שהוכר כהוצאה ברבעון הראשון של 2022, ה-EBITDA ברבעון גדל בכ- 119% והסתכם בכ-4.6 מיליון דולר, לעומת כ-2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ- 39% והסתכם בכ-5.6 מיליון דולר, לעומת כ-4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון גדל בכ- 73% והסתכם בכ-2.5 מיליון דולר לעומת כ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע ברובו מגידול בהכנסות. הגידול קוזז בחלקו מהוצאות חד פעמיות הקשורות להנפקת החברה בהיקף של כ-1.3 מיליון דולר אשר נרשמו במהלך הרבעון הראשון. 
הרווח הנקי ברבעון גדל בכ-126% והסתכם בכ-1.9 מיליון דולר לעומת כ-0.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה ליום 31 במרץ, 2022 הסתכם לכ-159.6 מיליון דולר לעומת כ-96.1 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר, 2021. 
נזכיר כי בחודש אפריל האחרון קיבלה החברה מכתב הצהרת כוונות ממפקדת חיל ים של מדינה באסיה לפיו בכוונתו לשתף פעולה עם החברה לטובת מתן מענה לצרכיו המודיעיניים בהתבסס על לווייני החברה בהיקף כספי שטרם נקבע.
נועם סגל, מנכ"ל אימג'סאט, אמר: "אנו שמחים על התוצאות הטובות ברבעון ומעודדים מהביקושים הגדלים לשירותי החברה, כפי שבאו לידי ביטוי בשנה האחרונה. בראיה קדימה, אנו צפויים להמשיך בפיתוח הפעילות כולל שיגור של שני לוויינים חדשים, אשר יתווספו למערך הלווינים הפעיל של החברה: RUNNER, פרי פיתוחה של החברה, וה- EROS-C3, מתוצרת התעשייה האווירית, הצפויים לפתוח בפנינו פלח נרחב יותר בשוק האזרחי ולהניב הכנסות מהותיות החל משנת 2023.
"בתחום הביטחוני, אנו מזהים לאחרונה, בעקבות הלחימה באירופה והתפקיד המשמעותי של לוויינים במהלכה, התעוררות נוספת ביכולות החברה ובמוצריה, במקביל לצפי לגידול גלובלי בתקציבי ביטחון. אנו פועלים השנה להעצמת צי הלוויינים שלנו ולהרחבת בסיס הלקוחות, בכלל קווי המוצר, מה שיאפשר לנו לשמור על המומנטום החיובי".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה