השוק

המסעדות עוזבות את חוף הים: זו העיר שמתכננת מהפכה

אחרי מאבק משפטי, בית המשפט דחה את הערעור של חמש מסעדות להתפנות מחוף ראשון לציון וכעת החוף יוחזר לידי הציבור
מערכת ice |  3
הדמיה של חוף הדולפינריום (צילום עיריית תל אביב)
בפרסום שעלה ב-BE106, על פי פסיקת בית המשפט היו אמורות מספר מסעדות הממוקמות בחוף ראשון לציון "החוף השקט", ביניהן מסעדת "וניס ביץ'", מסעדת "החוף הדרומי", מסעדת "4X4" ומסעדת "בריזה על הים" להתפנות עד תום קיץ 2021, כשמסעדה נוספת תתפנה בקיץ הקרוב.
אלא, שהמסעדות המדוברות הגישו ערעור לבית המשפט שנדחה היום (שלישי) וביהמ"ש הורה להן על הפינוי של חמשת מסעדות עד ה-31/10/22 ואילו המסעדה השישית תתפנה במועד אחר שהוסכם עם המדינה וטרם דווח.
 
בדרישה נטען נגד המסעדות הנתבעות, כי הן "הקימו לכאורה שלא כדין, על מקרקעי ייעוד בבעלות המדינה וללא הסכמה מטעם רשות מקרקעי ישראל, מבנים שונים עם ריהוט חוף, אשר העצימו את הפגיעה בסביבה החופית ובזכות הציבור למעבר חופשי".
בפסק הדין שדחה את הערעור קבע בית המשפט המחוזי כי: "המבנים נושא הערעור סמוכים לחוף הים. לטענת המערערים הם נבנו על פי היתר כדין, אלא שאין בהיתר הנטען משום מענה לכך שקיומם כיום עומד בניגוד לתוכניות שבתוקף. גם על פי תכנית בניין עיר שבהכנה, המבנים מיועדים להריסה. אין נימוק שיצדיק את עניינם של המערערים על פני עניינו של הציבור הרחב, הזכאי לגישה חופשית לחוף הים. אין גם נימוק שיצדיק להעדיף את המערערים על פני אדם אחר המבקש לקיים במקום עסק, ואין גם מקור שבדין למנוע התמודדות בין כלל המעוניינים באמצעות מכרז כדין",
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חוק זה חוק
    תושב טבע 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן להעיף את כל הפולשים משטח החוף!
    סגור
  • 2.
    הפתיעו עיריית ראשון לציון, כל הכבוד על דאגה לתושבים
    תושב ראשון 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסעדות מעולות אבל לא על חשבון פלישה לשטח החוף שלא כדין, רק סדר ציבורי ואכיפה יביאו לשלום פנימי.
    סגור
  • 1.
    החוף מלא פקקים דל בקבוקים.
    Mt 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש איסור להכניס בקבוקים אבל החוף מלא פקקים של בקבוקי זכוכית. כבחור שמנקה חופים ראיתי כמויות פי 3 מאשר בחופים בבת ים או תל אביב. אולי כדאי שהעירית תיקח את העיניין לבדיקה ותפעיל פיקוח.
    סגור