השוק

טסלה נזרקה מהרשימה היוקרתית – איך הגיב מאסק?

יצרנית הרכב החשמלי הוסרה מרשימת החברות המדורגות באחד המדדים החשובים בעולם. מאסק תקף בתגובה: מדובר בתרמית. החברה המדרגת איבדה את היושרה

יאיר מור |  5
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ pexels, Insider News)
S&P, החברה לדירוג אשראי של חברות ופרסום מחקרים כלכליים של מניות ונכסים אחרים, הודיעה אמש (רביעי) כי החליטה להסיר את יצרנית המכוניות החשמליות טסלה מרשימת החברות הנכללות בדירוג ה-S&P 500 שלה לסביבה, חברה וממשל (ESG).
לדברי מרגרט דורְן, ראשת דירוגי ESG בצפון אמריקה ב-S&P, הסיבות שהביאו אותה להחלטה הדרמטית כללו ירידה בציונים של טסלה במדד, שנגרמו בשל עליית הממוצע של המתחרות שלה בתחום הרכב, כמו גם העובדה שהיא אינה מפרסמת תוכניות מפורטות להפחתת פליטות הפחמן שלה. "אי אפשר פשוט לקבל את הצהרת המטרות של חברה כלשונה – חייבים לבחון את ההתנהלות בממדי המפתח הללו", היא אמרה.
 
החברה הוסיפה כי לקחה בחשבון גם את התמודדותה הלא מיטבית, לכאורה, של טסלה מול טענות לאפליה על רקע גזעני ותנאי עבודה קשים באחד המפעלים שלה בארה"ב ומול החקירה שנפתחה נגדה בארה"ב לאחר שהתברר שתקלה בתכונת הנהיגה האוטונומית שלה גרמה למכוניות מתוצרתה להתנגש במכוניות משטרה ואף בשוטרים שעומדים מחוץ לרכבים.
אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, הגיב להחלטה, באופן צפוי, בחשבון הטוויטר שלו. "ESG זו תרמית. היא משמשת ככלי נשק בידי לוחמי צדק חברתי מזויפים. אקסון (אקסון מוביל, חברת הדלקים המאובנים השנייה בגודלה בעולם, ששווי השוק שלה כ-383 מיליארד דולר; י"מ) מדורגת בעשירייה הראשונה בעולם לסביבה, חברה וממשל (ESG) על ידי S&P 500, בעוד טסלה אפילו לא ברשימה! S&P Global Ratings איבדו את היושרה".
 
מאוחר יותר הוא הוסיף מם של דוויין ג'ונסון ("דה רוק") מהסרט "המירוץ להר המכשפות", בו הוא שואל את שרה (אנסופיה רוב) היושבת מאחוריו במכונית "מהו דירוג ESG?", ולאחר שהיא מסבירה לו כי "זה מגדיר את רמת הציות של העסק שלך לאג'נדה השמאלנית", הוא מסתכל עליה בהלם. "למרות שטסלה עושה יותר למען הסביבה מכל חברה אחרת בהיסטוריה!" הוא הוסיף בציוץ.
 
כזכור, אמש צייץ מאסק גם ציוץ פוליטי לחלוטין, בו הצהיר כי עד לאחרונה הצביע לדמוקרטים, מכיוון שהיו מפלגת החסד – אך מאחר שהפכה מפלגת הפיצול והשנאה הוא יצביע בעתיד לרפובליקנים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    In musk we trust (ל"ת)
    ליאור 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    אלון מסק
    צ.ר. 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה צפוי ....
    סגור
  • 3.
    צודק (ל"ת)
    אור 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    משהו איילון מאסק, לוחם צדק
    שלי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מאחלת שימשיך להיות הקול השפוי בתעשייה מושחתת
    סגור
  • 1.
    אילן היקר
    ילון ב 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למה ציפית מר מאסק ? שמאלנים מרושעים? טראמפ טוב? אז הנה זה מגיע ,היה חזק איש יקר היה חזק
    סגור