השוק

סיסקו מזהירה: המצב בעולם יפגע אנושות בהכנסות; המניה צונחת

מניית ענקית שירותי התקשורת הארגונית צללה לאחר שהציגה דו"ח לכאורה לא רע, אך לצידו אזהרה חמורה לפיה התפרצות הקורונה בסין והמלחמה באוקראינה יורידו משמעותית את הכנסותיה
יאיר מור |  1
ירידות בבורסה (צילום vecteezy)
ענקית שירותי הרשת הארגוניים סיסקו הפתיעה את המשקיעים כאשר הציגה הלילה דו"ח רבעוני לכאורה סביר, אך בצידו הוסיפה אזהרה בטון כמעט מבוהל לגבי הרבעון הנוכחי, שהוא האחרון של שנת הכספים שלה.
בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 באפריל 2022 הכניסה החברה 12.84 מיליארד דולר – כמעט 4% מתחת לתחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות בגובה 13.34 מיליארד דולר; לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה מדובר בדריכה במקום, בעוד ברבעון המקביל ב-2021 היא רשמה עלייה של 6% בהכנסות; הרווח הנקי עלה ב-6% ל-3.04 מיליארד דולר; והרווח למניה דווקא עקף מעט את התחזיות – 87 סנט לעומת ציפיות ל-86 סנט, עלייה של 5% לעומת הרווח למניה לפני שנה.
 
אך מה שהטריד את המשתמשים יותר מכל אינו הקיפאון בהכנסות ברבעון שחלף, אלא אזהרתה של החברה לגבי הרבעון הנוכחי, שהוא האחרון בשנת הכספים שלה. סיסקו הזהירה כי בשל הסגרים המחמירים בסין והמלחמה באוקראינה, נמחקו 200 מיליון דולר מההכנסות שלה ברבעון הקודם ונוספו לה 62 מיליון דולר הוצאות תפעוליות, וברבעון הנוכחי צפויה המגמה אף להחמיר ולהביא לירידה של בין 1% ל-5.5% בהכנסותיה. זאת למרות עלייה של 8% בהזמנות.
בתגובה לאזהרות צנחה מניית החברה בשיעור של עד 17% במסחר המאוחר בוול סטריט בלילה, ולפני זמן קצר, עם פתיחת יום המסחר הנוכחי בוול סטריט, נפלה המניה בשיעור של כ-10%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא סיסקו זה סיסקי (ל"ת)
    תוכי כחול רוסי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור