השוק

דיבידנד של 30 מיליון שקל? הרבעון המטורף של דניה

דניה מקבוצת לפידות פרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2022: הרווח מפעילות נמשכת עמד על כ-40 מיליון שקל ואילו צבר ההזמנות עומד על כ -12 מיליארד שקל. ובכמה צמח הרווח הגולמי?
מערכת ice | 
רונן גינזבורג (צילום סיון פרג')
דניה, אחת מחברות הבנייה והתשתיות הגדולות בישראל, דיווחה על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2022, אשר מצביעות על המשך שיפור ברווחיות החברה וגידול בצבר ההזמנות. הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכמו בכ-1.03 מיליארד שקל בהשוואה לכמיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2.4%.
הרווח הגולמי של דניה ברבעון הראשון הגיע לשיא של 65.8 מיליון שקל (כ-6.4% מסך ההכנסות), עלייה של כ-53% בהשוואה לרווח הגולמי ברבעון המקביל אשתקד, שהיה כ-43 מיליון שקל (4.2% מסך ההכנסות). ה-EBITDA של דניה ברבעון הראשון של 2022 נאמד בכ-66.5 מיליון שקל, גידול של כ-37% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
 
הרווח הנקי מפעילות נמשכת של דניה ברבעון הראשון של 2022 הסתכם בכ-40.1 מיליון שקל. גידול של כ-45% בהשוואה ל-27.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (בניכוי רווח חד פעמי שנרשם ברבעון המקביל ב-2021 מהשלמת ההפרדות מאפריקה מגורים שעמד על 81 מיליון שקל). 
דיבידנד – דירקטוריון החברה החליט על חלוקה בהיקף של 30 מיליון שקל לבעלי המניות.
בשנה האחרונה, מאז הפיכתה של דניה לחברה ציבורית, חילקה החברה דיבידנדים בהיקף מצטבר של 150 מיליון שקל, כולל דיבידנד שאושר וטרם חולק. ההון העצמי של החברה ביום 31.3.2022 הסתכם בכ-642.5 מיליון שקל, וזאת לעומת כ-599.1 מיליון שקל בתום הרבעון הראשון אשתקד. 
צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון הראשון עמד על כ-11.8 מיליארד שקל (כולל חברות כלולות). זאת לעומת צבר הזמנות של כ-9.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. לאחר תאריך המאזן התקשרה החברה בפרויקטים נוספים בהיקף של 510 מיליון שקל.
 
מבחינת מגזרי הפעילות: מגזר התשתיות – הרווח הגולמי עמד על כ- 6%, לעומת כ- 2.6%  ברבעון המקביל אשתקד; מגזר הבנייה למגורים – ממשיך לשמור על רמת רווחיות של כ- 5%, צבר ההזמנות במגזר פעילות זה, גדל לכ – 5.5 מיליארד שקל; מגזר הבניה שלא מגורים – הרווח הגולמי עלה לכ– 4.7% לעומת כ- 3% ברבעון המקביל אשתקד; מגזר הייזום והביצוע – הרווחיות לפני מס במגזר זה עמדה על כ – 18%.
רונן גינזבורג , מנכ"ל דניה: "דניה ממשיכה לטפס גם השנה במדד מאה החברות שהכי כדאי לעבוד בהן שמפורסם על ידי BDI, עם עלייתה למקום 44 המכובד (עליה של 8 מקומות). בנוסף שמחנו להתבשר על הבחירה בדניה לאחת מ-10 החברות הישראליות שיכנסו השנה למדד הבינלאומי המכובד של חברת הדירוג העולמית MSCI. צבר ההזמנות של החברה העומד על כ-12 מיליארד שקל, משקף את האמון הרב שרוכש השוק לחברה ואת חוסנה הפיננסי. כמו כן, הפרויקטים המשמעותיים אותם מבצעת החברה במגזר הבניה שלא למגורים וכן פרויקטים נוספים בהם זכתה לאחרונה, מדגישים את היכולות ההנדסיות הגבוהות, לביצוע פרויקטים מורכבים. דניה תמשיך לבסס את מעמדה כחברת הבניה והתשתיות המובילה בישראל, ולהוביל ולקחת חלק בבניית והקמת הפרויקטים המשמעותיים ביותר במדינה".
אריק שפיר, יו"ר דניה: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2022 מציגות את המשך הצמיחה המשמעותית של קבוצת דניה, בכל הפרמטרים – הכנסות, שיעורי רווחיות, רווח נקי ועוד. במסגרת היעדים והאסטרטגיה העסקית של החברה בשנים הקרובות, בכוונתה להרחיב את פעילותה בתחום התשתיות ולשמש בנוסף על היותה קבלן ביצוע, גם זכיין ומפעיל במסגרת פרוייקטי PPP ו-BOT לבד או ביחד עם שותפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה