השוק

היום שאחרי פיפא: EA מתכוננת למהלך ענק

חברת המשחקים השנייה בגודלה בעולם נמצאת בחודשים האחרונים במרתון של שיחות לקראת צעד שיהפוך אותה לשחקנית בתחום הבידור, בתחרות מול דיסני ונטפליקס
יאיר מור | 
electronic arts (צילום ויקיפדיה)
האם אחת מחברות המשחקים הוותיקות בעולם בדרך להיעלם? לפי דיווח של אתר חדשות הפוליטיקה, הכלכלה והפנאי האמריקאי Puck, Electronic Arts מנסה לאחרונה להגיע לעסקה במסגרתה תירכש על ידי או תתמזג עם חברה אחרת מתחום המדיה.
לפי מקורות בתעשייה, בחודשים האחרונים ניהלה EA מו"מ לעסקאות רכישה או מיזוג מול ענקיות כמו אפל, אמזון, דיסני וחברות נוספות. לא מדובר בפעם הראשונה שהחברה מגששת אחר אפשרות להיטמעות בחברה גדולה יותר, אך לפי המקורות, מאז רכישת אקטיוויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט בינואר האחרון מנסה מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון, בכל כוחו להגיע לעסקה. עם זאת, אף אחת מהשיחות לא הבשילה לעסקה כזו, ככל הנראה בשל העובדה שווילסון דורש להפוך למנכ"ל של כל חברה שתרכוש או תתמזג עם EA, וככל הנראה גם דורש מחיר גבוה מאוד, לאור המחיר ששולם תמורת המתחרה.
 
חברה אחת שהתקרבה לפי המקורות לעסקה היתה ענקית התקשורת האמריקאית קומקאסט, שניהלה מול EA מו"מ שנמשך מספר שבועות במטרה להפריד את חטיבת הטלוויזיה שלה, NBCUniversal, ולאחד אותה עם EA. החברה המאוחדת היתה הופכת מייד לענקית בידור, בזכות השילוב בין זכיינויות הספורט הרבות ש-NBCUniversal מחזיקה בהן ומשחקי הספורט הפופולאריים הרבים של EA.
EA חוגגת החודש 40 שנה להיווסדה, ושווי השוק שלה גם עמד בינואר האחרון על 40 מיליארד דולר, אם כי ירד בינתיים לכ-37 מיליארד. היא מדורגת במקום השמיני בשווי השוק בין החברות העוסקות בתחום הגיימינג – אך אם מוציאים מהרשימה חברות שזה אינו תחום העיסוק היחיד שלהן ושאינן מייצרות קונסולות, מה שמוציא מהרשימה את מיקרוסופט, טנסנט, סוני, NetEase, נינטנדו ו-Sea, ומשאיר רק את אקטיוויז'ן, היא עולה למקום השני.
כאמור, אותה אקטיוויז'ן נרכשה בינואר על ידי מיקרוסופט באחת העסקאות הגדולות בהיסטוריה, והגדולה בתחום הגיימינג, תמורת סכום של כ-69 מיליארד דולר. EA, שכאמור היא המתחרה הבאה בגודלה בקרב החברות שכל עיסוקן בפיתוח ושיווק משחקים, קיבלה תיאבון רב מהעסקה הזו – ומסיבה טובה: באמתחתה נמצאים כמה ממותגי המשחקים הנמכרים בהיסטוריה, וביניהם פיפא (שיהפוך עוד שנה ל-EA Sports SC), הסימס, Need for Speed, Madden NFL ו-Battlefield. היא גם יצרה את אחד המשחקים הנמכרים בהיסטוריה – הגרסה המודרנית לטטריס מ-2006, שמכרה יותר מ-100 מיליון עותקים.
דובר EA, ג'ון רוזנברג, מסר לפאק כי "לא נגיב על שמועות והערכות הנוגעות למיזוגים ורכישות. אנו גאים לפעול מעמדה של כוח וצמיחה, עם מגוון משחקים מדהימים, שנבנו סביב קניין רוחני עוצמתי, ונוצרו על ידי צוותים מוכשרים להחריד, ורשת של יותר מחצי מיליארד שחקנים. אנו רואים לפנינו עתיד בהיר מאוד".
כל החברות האחרות שהוזכרו בדיווח סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה