השוק

מזרחי טפחות: העלאת הריבית מתבקשת; הממשלה תוכל להוציא כסף

יוני פנינג מחדר העסקאות של מזרחי טפחות מעריך שכעת, לאור המדיניות המוניטרית המצמצמת ולאור העובדה שהגירעון נמוך הרי שהממשלה יכולה להתחיל להיערך למדיניות פיסקאלית מרחיבה - כלומר להוציא כסף
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
יוני פנינג, כלכלן בחדר העסקאות של מזרחי טפחות, מעריך שהעלאת הריבית בשיעור של 0.4% היא מהלך מתבקש של בנק ישראל לאור נתוני האינפלציה. כעת, אומר פנינג, הממשלה תוכל להיערך להתחיל להוציא כסף כדי שהכלכלה לא תגלוש למיתון.
"גם לאחר ההעלאה, הריבית בישראל עדיין נמצאת בקצהו התחתון של טווח הריבית של הפד. החלטת הריבית התבקשה לאור ההתרחבות החריגה של האינפלציה מעל טווח היעד של בנק ישראל. עם זאת, כפי שבא לידי ביטוי בנתוני האינפלציה האחרונים, האינפלציה בישראל נובעת עדיין במידה רבה מגורמים חיצוניים, והיא מסגלת מדיניות נחושה למאבק באינפלציה בישראל" אומר פנינג.
 
"העלאת הריבית מגיעה למרות התכווצות התוצר ברבעון הראשון, לאור נתוני הצמיחה הגבוהים ברבעונים הקודמים. בנוסף, המצב הפוליטי הנוכחי יאפשר לממשלה לעשות שימוש בגירעון הנמוך העומד לרשותה כדי לבצע הרחבה פיסקאלית, בהמשך.
"נציין כמובן כי כפי שעלה היום מנתונים שפרסמה הלמ"ס, שוק התעסוקה המקומי במצב של תעסוקה מלאה, ולמעלה מכך. דבר זה יאפשר המשך צמצום מוניטרי על ידי הבנק, בהחלטות הקרובות" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה