השוק

בלנדר גייסה 180 מיליון שקל להגדלת תיק האשראי באירופה

בלנדר גייסה הלוואה של 180 מיליון שקל (50 מיליון אירו) ממשקיע מוסדי בריטי; ההשקעה תשמש את בלנדר להעמדת אשראי חדש באירופה; תיק ההלוואות האירופי של החברה עומד על 201 מיליון שקל
ניצן כהן |  1
גל אביב (צילום סיון פרג)
בלנדר קיבלה קו אשראי חדש מגוף מוסדי בריטי בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל (שהם כ-50 מיליון אירו). הסכום יועמד בהתאם לצרכי החברה ותנאי ההסכם לתקופה של עד חמש וחצי שנים. קו האשראי ישמש להרחבת פעילות מתן אשראי צרכני במדינות הפעילות של בלנדר באירופה: פולין, ליטא ולטביה הכוללת בין היתר מתן אשראי לרכישת רכב, אשראי לרכישת מוצרים (Buy Now Pay Later)  והלוואות לכל מטרה.
בלנדר עוסקת בהעמדת אשראי צרכני ואשראי לרכישת כלי רכב באמצעים דיגיטליים. תיק האשראי האירופי של החברה עומד על 201 מיליון שקל, סכום קטן במונחים של בנק אך סכום משביע רצון אם אנחנו מסתכלים על החברה באספקלריה נכונה, כלומר תיק צרכני עם תיבול של מימון רכישת כלי רכב.
 
תקופה האחרונה חתמה בלנדר על עסקה עם בנק הפועלים לפיה בלנדר תעמיד את הטכנולוגיה שלה למימון רכישות צרכניות קטנות ותקבל הון לצורך כך מבנק הפועלים. מדובר בדרך כלל בעסקאות קטנות שנושאות ריבית יחסית גבוהה ולכן המודל המיקרו צרכני הזה מעניין והוא למעשה חלופה לתשלומים באמצעות כרטיסי האשראי בנקודות המכירה. 
בלנדר סיימה את 12 החודשים האחרונים של השנה (כשנקודת סיום המדידה היא בתום הרבעון הראשון של השנה) עם הכנסות של כ-44 מיליון שקל. יתרת תיק ההלוואות באירופה גדל בתקופה הזו לכ-201 מיליון שקל. הלוואות שהועמדו באירופה ברבעון האחרון גדלו לכ-25.7 מיליון שקל. כספר הלקוחות המשלמים באירופה גדל ביותר מפי 2 לכ-8,900, לעומת כ-4,000 ברבעון המקביל אשתקד.
ד"ר גל אביב, מנכ"ל קבוצת בלנדר טכנולוגיות פיננסיות: "השנה האחרונה הייתה שנת פריצה עבור בלנדר באירופה, שנה שבה היקף האשראי המועמד גדל באופן משמעותי בכלל ערוצי הפעילות.  העסקה תאפשר לחברה להאיץ את צמיחת הפעילות באירופה ולהרחיבה. בנוסף החבירה לאחד הגופים הבריטיים המוסדיים משקפת הבעת אמון רבה בפעילות בלנדר באירופה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גל אביב
    דבורה מור 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו!!! בהצלחה בהמשך הדרך
    סגור