השוק

רני צים מציג דו"ח צמיחה, אך סוגר רבעון הפסדי

וואליו קפיטל וואן של רני צים, מציגה רבעון ראשון עם הכנסות של 89 מיליון שקלים ומסכמת את הרבעון בהפסד של כחצי מיליארד שקלים לחברה
מערכת ice |  1
רני צים (צילום מאיר אדרי, pexels, unsplash, pixabay)
חברת וואליו קפיטל וואן, בשליטת רני צים, פירסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2022. הדוחות כוללים את פעילויות בית ההשקעות פסגות, שרכישתן הושלמה בסוף אוגוסט דאשתקד. מדובר בפסגות קרנות נאמנות, פסגות ניירות ערך העוסקת בניהול תיקי השקעות, וכן פעילות ניהול קרנות גידור ופעילות ברוקראז' באמצעות חבר בורסה שבבעלותה. בנוסף, הדו"חות כוללים בעיקר את אפליצ'ק הפועלת בתחום האשראי שרכישת 51% מהחברה הושלמה ב-30 בדצמבר 2021. 
וואליו קפיטל וואן סיימה את הרבעון הראשון של 2022 עם הכנסות בסך של כ-89.2 מיליון שקל. יצוין, כי ברבעון המקביל אשתקד לא נכללה פעילות פסגות בדוחות וואליו קפיטל. פעילות ניהול קרנות נאמנות ותעודות סל ייצרה הכנסות בסך כ-57 מיליון שקל ורווח מגזרי של כ-16.7 מיליון שקל.
בתחום המימון, הכולל בעיקר את פעילות האשראי החוץ בנקאי, צמחו ההכנסות בחדות לכ-12 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ-1.1 מיליון שקל שייצרה פעילות זו ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול בתיק האשראי של החברה וכן כתוצאה מאיחוד תיק האשראי של אפליצ'ק. הרווח המגזרי בתחום האשראי החוץ בנקאי הסתכם ברבעון בכ-2.7 מיליון שקל. 
החברה מציגה ברבעון הראשון רווח נקי מייצג, לגישת ההנהלה, בסך כ-9.7 מיליון שקל. הרווח המייצג הינו בעיקר לאחר נטרול של הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בסך כ-9.9 מיליון שקל, וכן ניטרול הוצאות חד פעמיות שונות. הרווח המייצג, מציינת החברה, משקף לגישת ההנהלה פרמטר איכותי לבחינת תוצאות ביצועי החברה. ללא ניטרולים אלו, סיימה החברה את הרבעון עם הפסד של כ-0.5 מיליון שקל. 
ממאזנה המאוחד של וואליו קפיטל וואן עולה, כי היקף המזומנים והשקעות לזמן קצר שברשות החברה עומד על כ-175.7 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עומד על כ-226.3 מיליון שקל.
רני צים, יו"ר וואליו קפיטל וואן: "התוצאות החיוביות לרבעון הראשון לשנת 2022 משקפות פירות ראשונים למהלכים האסטרטגיים שאותם הובלנו בשנה החולפת להפיכתה של וואליו קפיטל לקבוצת פיננסים מגוונת ובעלת מנועי צמיחה משמעותיים. יצרנו זהות וגיבשנו תשתית עסקית וניהולית איתנה, באמצעותה אנו פועלים כעת להאיץ את צמיחת החברה בכל תחומי פעילותה".
יניב בנדר, מנכ"ל וואליו קפיטל, הוסיף: "אנו מציגים היום הכנסות של כ-89 מיליון שקל ורווח נקי מייצג של כמעט 10 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2022. תוצאות אלו משקפות את פעילויות פסגות שרכישתן הושלמה אשתקד, וכן את האצת הצמיחה שלנו בתחום האשראי החוץ בנקאי, באמצעות חברת אפליצ'ק שאף היא נרכשה אשתקד. מאז השלמת העיסקה לרכישת פסגות, ביצענו בבית ההשקעות שורה ארוכה של צעדים, ובהם שדרוג התשתית הטכנולוגית וגיוס מנהלים מובילים.
 
"בכוונתנו להרחיב בתקופה הקרובה את סל המוצרים של פסגות ולייצר מנועי צמיחה חדשים, שיבטיחו את הצמיחה העתידית של פסגות והחזרתו למעמד מוביל בישראל. בפעילות האשראי החוץ בנקאי אנחנו מציגים, כאמור, צמיחה חזקה וזינוק ברווח, ומעריכים כי הפוטנציאל העסקי של אפליצ'ק הוא משמעותי מאוד ופועלים במישורים שונים להמשך האצת הצמיחה בפעילות זו.
"בתוך כך, בפעילות הפינטק חברת פריפיי בה אנו מחזיקים חתמה לאחרונה על מזכר הבנות להקמת מיזם משותף עם חברת אוניחרוס שלה כ-8,000 לקוחות שמבצעים דרכה כל חודש העברות כספים לחו"ל, פריפיי תקים את הפלטפורמה הטכנולוגית במסגרתה יוכלו העובדים הזרים לקבל את שכרם ולבצע מגוון שירותים פיננסיים. בנוסף חתמה לאחרונה פריפיי על מזכר הבנות להקמת מיזם משותף של ארנק דיגיטלי וכרטיסי חיוב נטענים עם חברה המספקת שירותים פיננסיים לעסקים קטנים ובינוניים עם מאגר של כ-35,000 לקוחות פעילים. הסכמים אלו עשויים לייצר מומנטום חזק לפעילותה של פריפיי שאנו רואים בה פוטנציאל עסקי רב. במקביל, חיזקנו את הצוות הניהולי של וואליו קפיטל כדי לתמוך בצמיחה המואצת וביסוס מעמד החברה כגוף מוביל בשוק הפיננסים הישראלי באמצעות  3 זרועות הפעילות – אשראי, בית השקעות ופינטק"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרי-פח לא פריפיי (ל"ת)
    מנשה 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור