השוק

סופית: דואר ישראל בדרך להפרטה, האם ינצל מקריסה?

הסכם ההבראה שבתוכו הפרטת דואר ישראל, אושר בדירקטוריון דואר ישראל. השר הנדל: "ההחלטה התקבלה. הדואר לא יהיה עוד החצר האחורית של הפוליטיקה"
מערכת ice |  9
יועז הנדל ודואר ישראל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון, מורן ישעיהו)
דירקטוריון דואר ישראל אישר היום (חמישי) את הסכם ההבראה שגובש על ידי משרד האוצר, משרד התקשורת ורשות החברות הממשלתיות. לאחר תקופה ארוכה שחברת הדואר נמצאת בגירעון כבד והגיעה על סף קריסה כלכלית, תכנית ההבראה של החברה יוצאת לדרך.
הסכם ההבראה כולל תכנית התייעלות וצמצום הוצאות שכר, מעבר לשירותים לדיגיטליים, עדכון הרגולציה, פרישה מחודשת של סניפי הדואר ופתיחת מאות מרכזי מסירה, העברת חלק משמעותי מנכסי חברת הדואר לידי המדינה, וכן הפרטה מלאה של חברת הדואר. הסכם ההבראה נועד להציל את הדואר מקריסה כלכלית, לשמור על רציפות תפקודית, ולייעל ולשפר את השירותים לציבור הישראלי, בתקווה שאכן יקרה כך.
 
התוכנית עלתה לראשונה בדצמבר 2021 כאשר שר התקשורת יועז הנדל הודיע על כוונתו לקדם הפרטה של 100% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שורת דיונים בהשתתפות הדרגים המקצועיים במשרד באוצר ובשיתוף רשות החברות. לדעת הדרגים המקצועיים, הפרטה מלאה של חברת הדואר מהווה פתרון ארוך טווח לבעיות המבניות של חברת הדואר ולשירותי הדואר לציבור.
את המשא ומתן בין המדינה לחברת הדואר הובילו מנכ״לי משרדי האוצר והתקשורת רם בלינקוב ולירן אבישר בן חורין בהתאמה. שר האוצר, אביגדור ליברמן, ברך: "אני מברך על החלטת דירקטוריון החברה לצאת להפרטה מלאה ובכך לעשות שינוי ולייעל את השירות למילוני אזרחים שכל כך מייחלים לו. אני מודה לשר התקשורת, לדרגי המקצוע במשרדי האוצר והתקשורת ולאנשי דואר ישראל. נמשיך לפעול באחריות למען כלכלה חופשית וצמיחה של המשק".
 
שר התקשורת, יועז הנדל, אמר: "אישרנו היום בדירקטוריון הדואר את היציאה להפרטה מלאה של החברה. המשמעות היא פרישת עובדים, מעבר לשירותים מתקדמים ופתיחת שוק הדואר לתחרות. אחרי שנים ארוכות בהן הדואר היה לחצר האחורית של הפוליטיקאים עד שהגיע לחדלות פירעון עם גרעון של מיליארד שקל ושירות לוקה בחסר, ההחלטה התקבלה ואנחנו יוצאים לדרך. תפקידו של שר לקבל החלטות קשות ולא לחשוש מתהליכים, ועדי עובדים או השלכות פוליטיות. הדואר היה צריך לצאת להפרטה לפני שנים. זו הייתה פגיעה בציבור להשאיר אותו כך. מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אזרחי ישראל יהנו משירות טוב יותר ומתחרות".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חראג'ון לדיראון עולם
    שרון 06/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרס פגע השחית זרע שנאה איים וחיסל את החברה
    סגור
  • 7.
    מה עם הקונה הפוטנציאלי ,כבר לא מוכרים?! (ל"ת)
    נדב 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    דואר זבל
    יהיר חזיריהו 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיום הדואר מושחת ומתנהל כמו כנופיית פשע על גב אזרחי המדינה , חייבים להחליף את כל ההנהלה ואת כל הבכירים כאמור כל הצמרת בדואר מושחתת .
    סגור
  • 5.
    פוליטיקה
    דואר ישראל 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מעניין עם מי השר הזה מתכנן להיות כעוד פחות מחצי שנה יעוף מהתפקיד ???ומעניין כמה ימשיכו להתלונן עוד כאשר רבע מהעובדים יפרשו,ולא יהיה מי שייתן שירות במשכורת מינימום שמרווחים עכשו אחד הדברים שכבר מיושמים שהשר קידם זה התור בקליק,כמה אתם סובלים מזה עכשו ?עוד בדואר נחמדים ומקבלים אנשים שמגיעים ללא תור ,בעת ההפרטה תמתינו כמו למשרד הרישוי חודש חודשיים
    סגור
  • 4.
    וטובה שעה אחת קודם גוף מושחת,מינויים פוליטיים (ל"ת)
    שמוליק 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    כל דבר שנתניהו נגע בו נגמר בכישלון (ל"ת)
    Raffi 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    יפה מאוד ואחריו משרד הבריאות ומשרד הפנים (ל"ת)
    חושב 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    יותר גרועים הם כבר לא יכולים להיות (ל"ת)
    ציון ירושלים 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • סתום סתום (ל"ת)
    לירון 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור