השוק

האיש העשיר בעולם חושש מהעתיד: זה הקיצוץ המתוכנן בטסלה

האיש העשיר בעולם אילון מאסק חושש מפני מיתון ולפי מייל ששלח למנהלי טסלה הוא מתכנן לקצץ במשכורות של עובדי החברה שלו. זאת מספר ימים לאחר המייל מעורר המחלוקת שלו על העבודה מהמשרד
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום pexels, יוטיוב/ The Babylon)
למנכ"ל ומייסד טסלה אילון מאסק יש "תחושה סופר רעה" לגבי המצב הכלכלי ולכן הוא רוצה לקצץ כ-10% מהמשכורות של עובדי טסלה. כך אמר האיש העשיר בעולם במייל שפורסם אתמול.
על פי הדו"ח השנתי מסוף השנה שעברה, טסלה (TSLA) מעסיקה כ-100,000 עובדים בחברה ובחברות הבנות שלה. האזהרה החריפה של מאסק מפני מיתון פוטנציאלי והשפעתו על יצרניות הרכב היא התחזית המדוברת ביותר מסוגה בתעשייה. בעוד החששות לגבי הסיכון למיתון גדלו, הביקוש למכוניות טסלה וכלי רכב חשמליים אחרים נותר חזק.
בכל אופן, טסלה נאבקה להתחיל מחדש את הייצור במפעל שלה בשנחאי לאחר שהסגרים הקשוחים בסין אילצו הפסקות יקרות במפעל. התחזית הקודרת של מאסק מהדהדת אצל בכירים אחרים במשק, כולל מנכ"ל ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ונשיא גולדמן זאקס. "סופת הוריקן ממש בחוץ במורד הדרך מגיעה אלינו", אמר דיימון השבוע.
 
האינפלציה בארה"ב מרחפת בשיא של 40 שנה וגרמה לזינוק ביוקר המחיה לאזרחים האמריקאים. בינתיים, הפדרל ריזרב עומד בפני המשימה הקשה של בלימת האינפלציה מבלי לגרום למיתון.
כזכור, מזכר נוסף ששלח השבוע מאסק במייל לעובדי שתי החברות שהוא מנהל, טסלה ו-SpaceX, עורר סערה ברשת, בשל הטון התוקפני שלו כלפי עובדיו. לפי המייל, שפורסם בטוויטר על ידי מספר משתמשים, האיש העשיר בעולם כתב לעובדיו כי "כל מי שרוצה לעבוד מהבית חייב (גם) להיות במשרד לפחות (ואני מתכוון *לפחות*) 40 שעות בשבוע או לעזוב את טסלה. זה פחות מכפי שאנו מבקשים מעובדי המפעלים". הוא אמר כי יבדוק באופן אישי כל בקשה להחרגה, והמשיך: "מעבר לכך, 'המשרד' חייב להיות משרד ראשי של טסלה, לא סניף מרוחק שלא קשור לחובות העובדים, למשל אחריות לכוח אדם במפעל בפרמונט אך קביעת משרדכם במדינה אחרת".
מאסק עצמו הגיב לחשיפת המייל בציוץ שמאשר כנראה את נכונותו: "שיעמידו פנים שהם עובדים במקום אחר", הוא כתב.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה