השוק

למרות האינפלציה: איחוד האמירויות רושמת תנופה עסקית גדולה

בחודש מאי נרשמו הנתונים הטובים ביותר עד כה השנה בכמה מדדים מרכזיים: על פי סקר של S&P Global, התפוקה הכלכלית בפדרציית הנפט הערבית גדלה בקצב המהיר ביותר מזה שבעה חודשים גם בתחומים שמחוץ לתעשיית הנפט. עלייה ניכרת בשיעור התעסוקה
מערכת ice | 
דובאי (צילום freepik)
בשורות טובות לישראלים עם קשרים עסקיים באיחוד האמירויות הערביות, שנהנית ממגמה עסקית וכלכלית מוצלחת ביותר למרות האינפלציה העולמית: בחודש מאי החולף נרשמו הנתונים הטובים ביותר עד כה לשנת 2022 בכמה תחומים חשובים, זאת על פי סקר שערכה סוכנות S&P Global (פורסם ב-3 ביוני).
בחודש מאי גדלה התפוקה הכלכלית בפדרציית הנפט הערבית הקטנה והעשירה בקצב המהיר ביותר מזה שבעה חודשים, גם בתחומים שלא קשורים לתעשיית הנפט. כך למשל, שיעור יצירת המשרות בשוק העבודה באותו חודש היה הגדול ביותר מאז דצמבר האחרון. נתון חיובי נוסף: מדד מנהלי הרכש של איחוד האמירויות עלה במאי ל-55.6 לעומת שיעור של 54.6 שהיה באפריל - ונשאר מעל רף 50 המפריד בין התרחבות להתכווצות. 
 
יתרה מכך, תחרות המחירים החזקה הביאה חברות במדינה להימנע מהעברת עלויות גבוהות יותר ללקוחות. החברות מקוות שתהיה עלייה בתפוקה במהלך השנה הבאה. האמון העסקי עלה מעט לעומת החודש הקודם (אם כי בסך הכל היה חלש מהמגמה ההיסטורית). האינפלציה באיחוד האמירויות צפויה לעמוד על 3.7 אחוזים השנה לפני שתרד ל-2.8 אחוזים ב-2023, על פי קרן המטבע הבינלאומית - בין הרמות הנמוכות בעולם.
למרות הנתונים המשופרים, המדינה לא חמקה מהשלכות העלייה האחרונה בעלויות הגלובליות, גם כאשר מחירי הנפט הגולמיים המשגשגים ממשיכים להניע את כלכלתה. העלויות העסקיות עלו לרמה הגבוהה ביותר מזה יותר משלוש שנים, בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה והשיבושים בשרשרת האספקה ​​ברחבי העולם. הממשלה באיחוד האמירויות כבר הגיבה בהעלאת מחירי הדלק המקומיים ביותר מ-50% מתחילת השנה ובהגבלת העלויות של מוצרי מזון חיוניים.
 
"בעקבות המגמה העולמית, מה שהקשה במיוחד בחודש מאי על המגזר שאינו נפט הייתה האינפלציה. נתוני PMI מצביעים על כך שחברות בוחרות לספוג עלויות נוספות במקום להעביר אותן ללקוחות, אך לא סביר שזה יימשך ללא הגבלת זמן", אמר דיוויד אוון, כלכלן ב-S&P Global.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה