השוק

נחתם הסכם שיתוף פעולה בין מכוני היצוא ישראל-יוון

נחתם הסכם שיתוף פעולה בין מכון היצוא של ישראל למקבילו היווני. ההסכם נחתם היום במהלך ביקור של סגן שר החוץ היווני במכון היצוא. יו"ר מכון היצוא, איילת נחמיאס-ורבין: "היחסים בין ישראל ליוון הם ציר קריטי. שותפות האינטרסים הייחודית למדינות סביבו הים התיכון, יכולה לייצר הזדמנויות חדשות"
מערכת ice | 
איילת נחמיאס ורבין (צילום נועה קולמן מכון הייצוא)
היום (חמישי) נחתם הסכם שיתוף פעולה בין מכון היצוא של ישראל למקבילו היווני. ההסכם נחתם היום במהלך ביקור של סגן שר החוץ היווני במכון היצוא. 
בימים אלו מבקר בישראל סגן שר החוץ היווני לענייני דיפלומטיה כלכלית, קוסטס פרנגוגיאניס, האחראי גם על ארגון המכון הממשלתי להשקעות ויצוא של יוון. 
במהלך ביקורו נפגש סגן השר עם יו"ר מכון היצוא איילת נחמיאס-ורבין והנהלת מכון היצוא.
 
סגן השר הגיע לארץ בראש משלחת הכוללת בכירים ממשרד התעשייה והכלכלה היווני והם ייפגשו במהלך ביקורם עם חברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות מתחום המים והאנרגיה.
יש לציין כי ההסכם הוא אבן דרך שמתווספת ליצירת קשרים ושיתופי פעולה בין חברות ישראליות ליווניות בתחומים רבים ובהם תיירות, חקלאות, טכנולוגיות מים, אנרגיה ועוד.
על פי ההסכם, ישראל ויוון יפעלו במשותף להרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בעתיד. ההסכם שנחתם צפוי לייצר פלטפורמה משותפת שמטרתו לעודד הזדמנויות עסקיות לחברות בשתי המדינות, חילופי משלחות סחר עסקיות וארגון אירועים כלכליים, אשר שיסייעו בהגברת המאמצים המשותפים לקידום הסחר האזורי.
 


 
סגן שר החוץ לענייני דיפלומטיה כלכלית קוסטס פרנגוגיאניס: ״אני שמח לחתום היום בשם ממשלת יוון. כבר כיום שתי הממשלות של יוון וישראל נמצאות ברמה מתקדמת למדי של  שיתוף פעולה, ואני מאמין ששיתוף הפעולה ההדוק בין שני הגופים יבוא בסופו של דבר לידי ביטוי גם במגזר הפרטי".

יו"ר מכון היצוא, איילת נחמיאס-ורבין: "אני מאמינה גדולה מאוד בכלכלת הים התיכון, והיחסים בין ישראל ליוון הם ציר קריטי. ככל שנדע לייצר כלכלה משותפת שתכלול את ישראל, יוון, ומצרים מצד אחד של הים התיכון ומרוקו מצדו השני, שותפות האינטרסים הייחודית למדינות סביבו, יכולה לייצר הזדמנויות חדשות".
 

לדבריה: "ההסכם הוא נדבך נוסף משמעותי ביחסים הכלכליים שהמדינות מפתחות זה כמה שנים. ואני מודה לחברי, סגן שר החוץ על ביקורו המוצלח בישראל. ביקרתי באתונה רק בשבוע שעבר ובכל מפגש אני רואה כיצד העניין ההדדי גובר בסקטורים השונים ומשוכנעת שזהו רק צעד ראשון במערכת יחסים משמעותית לעתיד". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה