השוק

רעידת אדמה בפייסבוק – פרויקטים מבוטלים, שווי החברה נחתך במחצית

הרשת החברתית החליטה לקצץ דרמטית את כל הפרויקטים לפיתוח מכשירים שישמשו נקודות גישה לשירותיה השונים. כתוצאה צנחה המניה ושווי החברה ירד לחצי מהשיא
יאיר מור |  7
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
מטא (לשעבר פייסבוק) נמצאת בעיצומו של משבר, כך נראה משני דיווחים שונים שהפילו היום את מניית החברה בבורסה בוול-סטריט.
אתר The Information דיווח הערב לפי שעון ישראל כי החברה החליטה לשנות לחלוטין את תוכניותיה בכל הנוגע להשקת מוצרים חדשים: ראשית, מציין האתר, החברה ביטלה את משקפי המציאות הרבודה (AR) הראשונים שלה, שנקראו עד כה "פרויקט נַזַארֶה" ותוכננו להיות מושקים ב-2024. במקום זאת, החברה תתמקד בדגם השני של משקפי המציאות הרבודה שלה, שנקראים בשם הקוד "פרויקט אַרְטֶמיס" ויושקו כנראה רק לקראת סוף העשור. הסיבה היא ניסיון לקצץ בעלויות המופרכות של חטיבת Reality Labs, המפתחת מכשירים למציאות רבודה ומטא הוציאה עליה בשנים האחרונות מיליארדים על גבי מיליארדים של דולרים, עד כה ללא תוצאות של ממש, וזה בזמן שהחברה נמצאת בירידה וחייבת להפסיק לדמם כסף.
 
שנית, ציין האתר כי מטא החליטה גם להנמיך את הפרופיל של מכשירי שיחות הווידאו Portal, שהוצגו ב-2018 כמתחרים לסדרות הרמקולים והמסכים החכמים Echo של אמזון ו-Nest (שאז עוד נקראה Home) של גוגל. זאת מפני שלמרות עלייה במכירות של המסכים הללו בתקופת הקורונה, הם עדיין לא מתקרבים למתחרים. לכן, החברה תסיים למכור את המלאי הקיים של המכשירים ותתמוך ברוכשים למשך זמן מה, אך לאחר מכן תמכור מכשירים חדשים שיכוונו אך ורק לעסקים.
הדיווח הזה הצטרף לחשיפה מוקדמת יותר של סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, לפיה החברה ביטלה גם את פרויקט השעון החכם שלה, שהיה אמור לשלב גם את היכולות המוכרות משעונים חכמים כמו אלו של אפל למעקב אחר פעילות גופנית והצגת התראות מהסמארטפון, אך גם לשמש שער כניסה ל"מטאוורס", העולם הווירטואלי של מטא. זאת על ידי צמד מצלמות, שאחת מהן נתיקה ומאפשרת שיחות וידאו במטאוורס, בעוד השעון עצמו משמש למעקב אחר תנועות היד של המשתמש כדי לאפשר לאווטאר הווירטואלי שלו לחקות את תנועותיו.
פיתוח השעון הזה נמשך זה כשנתיים, והוא אמור היה להיות מושק באביב 2023 (עוד פחות משנה) במחיר של 350 דולר. כעת הוא נמצא בהשהיה, וייתכן שלא יושק לעולם.
החיבור בין שתי הידיעות הללו גרם לבהלה נוספת בקרב משקיעי מטא, שמאז סוף הקיץ הקודם גם כך נמצאים בבהלה כללית מעתידה. מניית החברה בוול-סטריט צנחה נכון ל-22:30 לפי שעון ישראל (חצי שעה לפני סוף שעות המסחר הרגילות בניו-יורק) ב-4.8%, ושווי החברה ירד ל-507 מיליארד דולר – כמחצית בלבד משוויה ב-30 באוגוסט 2021, שעמד על כ-1.05 טריליון דולר.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הלוואי שפייסבוק יקרוס (ל"ת)
    אייל 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 6.
    למה לא מספרים על על המיליונים שמתנתקים כל חודש (ל"ת)
    מתה 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 5.
    מריחים את הסוף (ל"ת)
    יוסי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    התרסקות
    יוסי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    פשוט מאוד כול מי שהיה שותף להפיכות שילטוניות של טראמפ וביבי משלם וישלם את המחיר במלואו
    סגור
  • 3.
    כשאני רואה נמר של נייר משחק נמר אמיתי
    נמר אמיתי 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    התגובה שלי אחת: לא קונה מנמר של נייר.
    סגור
  • 2.
    מטא: מתה ! (ל"ת)
    רוברט 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    מעוניינת לקנות בגדי נשים?
    ליטל 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חפשי בגוגל - htofashion , אנחנו מוכרות הכל לנשים!
    סגור